در همین راستا مراکز نوآوری و شرکت‌های سرمایه‌گذاری مانند مرکز نوآوری و شتابدهی تگ، از کلیه ایده‌پردازان، افراد خلاق، نخبه و نوآور، مخترعان و مبتکران، دانش‌آموزان و دانشگاهیان و سایر علاقه‌مندان و فعالان کارآفرینی و نوآوری در سراسر کشور که دارای ایده یا طرح/ محصول نوآورانه، خلاقانه و فناورانه در زمینه مبارزه با کرونا و دوران پساکرونا هستند، دعوت می‌کنند تا در انجام این رسالت اجتماعی درهشت محور: پیشگیری و درمان کرونا، توسعه کسب‌وکارهای آنلاین، تولید محتوای آموزشی، اجتماعی و علمی، همیاری اجتماعی، مددیاری و مشاوره آنلاین، مکانیزاسیون روش‌های ضدعفونی و گندزدایی به‌ویژه در مکان‌های عمومی، دستگاه‌ها و لوازم پزشکی حوزه پیشگیری، درمان و مراقبت‌های پس از درمان، ایجاد کمپین‌های خیریه مردم نهاد درخصوص حمایت مادی و معنوی آسیب‌دیدگان . مدیریت پساکرونا همکاری کنند.

همچنین برنامه پیوسته سرمایه‌گذاری و شتاب‌دهی غیرمتمرکز «۱۰۰ استارت‌آپ» که هر سال روی ۱۰۰ استارت‌آپ مرحله‌ بذری تا ۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌کند در این شرایط با فراخوان دعوت از مجموعه‌های استارت‌آپی و افراد دارای ایده برای مبارزه با ویروس‌ کرونا در راستای انجام تعهدات اجتماعی خود نسبت به کشور عزیزمان تصمیم به حمایت ویژه از کسب‌وکارها و ایده‌های نخبگان در مبارزه با ویروس کرونا گرفته است. این نهاد با همکاری شبکه‌ای از راهبران نام‌آشنای زیست‌بوم کارآفرینی، شتاب‌دهنده‌های همکار و نهادهای خصوصی و دولتی تلاش می‌کند فرآیند شتاب‌گیری این استارت‌آپ‌ها را پیگیری و تسهیل کند. «۱۰۰ استارت‌آپ» تلاش می‌کند علاوه بر کمک به تازگی و پویایی زیست‌بوم کارآفرینی نوآورانه، فرصت‌های بهتری برای استارت‌آپ‌هایی با راه‌حل‌های فناورانه و محصول‌محور فراهم کند. امید داریم با اجرای پیوسته این فرآیند، شیوه‌های نوآورانه و بلندنظرانه راه‌اندازی کسب‌وکار، عمومی شود و در تمامی اصناف گسترش یابد.

بر همین اساس افرادی که نوآوری خاصی در این عرصه دارند، می‌توانند با استفاده از ظرفیت ویژه مالی اختصاص داده شده در این طرح، طی این هفته و هفته پیش رو برای هماهنگی با دبیرخانه ۱۰۰ استارت‌آپ تماس بگیرند. علاوه بر این از کسانی که ایده‌ای در هریک از حوزه‌های: تولید کیت‌ها و ابزارآلات تشخیصی و پیشگیرانه، تولید مکمل‌ها، واکسن‌ها و داروهای بیوتک به‌منظور پیشگیری، تقویت سیستم ایمنی و درمان، تولید مواد بهداشتی و ضدعفونی‌کننده، نرم‌افزارها و بازی‌های مبتنی بر خلاقیت به منظور اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی دارند دعوت می‌شود تا با ثبت اطلاعات خود در وبگاه ۱۰۰ استارت‌آپ در فرآیند ویژه سرمایه‌گذاری ۱۰۰ استارت‌آپ قرار بگیرند.

ecomotive.ir