با این حال وزارت گردشگری اعلام کرده است، برنامه‌ریزی‌هایی را برای رونق مجدد صنعت گردشگری بعد از مهار کرونا دارد و در نظر دارد در صورت امکان یک فرصت سفر برای همه مردم بعد از مهار کرونا ایجاد شود و از همین رو پیشنهاد افزایش تعطیلات برای عید فطر را به دولت ارائه داده است.

این پیشنهاد البته پیش‌تر - اواخر سال گذشته- در شرایطی مطرح شد که تصور آن بود که شیوع کرونا به‌صورت خفیف و حداکثر ظرف یک ماه خواهد بود. اما حالا که غالب برآوردهای پزشکی درباره طول ماندگاری موج کرونا در کشور به دست‌کم تا پایان بهار امسال ختم می‌شود، پیشنهاد تعطیلات جبرانی برای ایام تابستان مطرح است.

وزیر گردشگری درباره اقداماتی که قرار است برای جبران رکود کرونایی در بازار گردشگری انجام شود، گفت: در این مدت که شیوع کرونا باعث تاثیراتی روی کسب‌وکارهای مرتبط با صنعت گردشگری شد، به دنبال راهکارهای حمایتی از فعالان این صنعت بودیم که در ابتدا پیشنهادی درخصوص تغییر زمان سفر به جای کنسل کردن بلیت، تور یا هتل را به عموم مردم مطرح کردیم و خوشبختانه مردم در این خصوص همکاری داشتند و به جای کنسل کردن و دریافت پول‌های خود با تاسیسات گردشگری ما همکاری داشتند و زمان رزرو تور یا اقامت خود را به وقت دیگری موکول کردند. همچنین با همکاری و موافقت دولت محترم مقرر شد، پرداخت‌های مالیاتی و همچنین حق کارفرما در حوزه تامین اجتماعی و نیز تسهیلات بانکی به مدت سه ماه به تعویق بیفتند، این درحالی است که بانک مرکزی نیز با اجرای طرح گام به این حوزه کمک شایانی کرده است.

علی اصغر مونسان معتقد است بعد از مهار کرونا و با پایان یافتن این بیماری، به‌طور حتم شاهد رونق و اوج گرفتن صنعت گردشگری در کشور خواهیم بود و علاقه‌مندان به سفر و بازدید از نقاط مختلف کشور می‌توانند در فرصت‌های بعدی از جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری در نقاط مختلف کشور استفاده کنند.

او پیش‌تر در پیام نوروزی خود اعلام کرده بود،‌ نوروز امسال هرچند به دلیل شیوع یک بیماری در سراسر جهان محدودیت‌هایی در مناسک و آیین‌های این عید بزرگ ایجاد شد و سفرها و دیدوبازدیدهای مردمان میهمان‌نواز ایران اسلامی را تحت‌الشعاع قرارداد، لیکن با همدلی و همراهی اعضای خانواده در کنار سفره معنوی هفت‌سین می‌توان فرصتی برای نزدیکی و صمیمیت بیشتر فراهم کرد و در سایه گرمای کانون خانواده این روزها را به‌سلامتی طی کرد تا به امید حق در روزهایی نزدیک شاهد ازسرگیری زندگی عادی و سفرها و آمدوشدهایی نشاط‌انگیز و ایمن با همگامی دولت و ملت بزرگوارمان باشیم.