روایتی از آلودگی هوا

این نمایش تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و پیش از این نیز در تهران و جشنواره تئاتر خیابانی مریوان اجرا شده است. جلسات تمرین این نمایش با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در منزل انجام می‌شود.

 این حرکت از سوی تلویزیون اینترنتی نمایش نت با حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری برای حمایت از هنرمندان تئاتر و همین‌طور مخاطبان هنر نمایش است که این‌روزها به‌منظور حفاظت از سلامت خود در منزل به‌سر می‌برند که بسیار قابل تقدیر است. من این حرکت را مثبت ارزیابی می‌کنم اما تاکنون تصمیمی به‌منظور حمایت مالی از گروه‌هایی که نمایش خود را به‌صورت آنلاین نمایش می‌دهند، اتخاذ نشده است. البته تلویزیون نمایش نت اعلام کرده که در آینده از فروش اینترنتی این آثار سهمی را به گروه‌ها اختصاص خواهد داد اما هنوز مذاکره مستقیمی با آنها نداشته‌ایم.

در روند اجرای تئاتر آنلاین گروه‌ها بابت تمرینات و مکان اجرا و همچنین ضبط نمایش مبلغی را پرداخت نمی‌کنند و در مقابل، فیلم کار خود را با کیفیت عالی دریافت خواهند کرد. امیدوارم این حرکت موردتوجه واقع شود تا در آینده حمایت مادی و معنوی از گروه‌ها صورت گیرد.

کاش این حرکت از سوی تالار هنر که به‌عنوان سالن حرفه‌ای تئاتر کودک و نوجوان پایتخت است، با رعایت اقدامات و نکات بهداشتی نیز رقم می‌خورد و این‌گونه از گروه‌های نمایشی که در این شرایط هنوز مشخص نیست تا چه زمانی امکان اجرای اثرشان را داشته باشند، حمایت می‌شد. به هر حال بازگشت خانواده‌ها به همراه کودکان‌شان به سالن‌های نمایش در دوران پسا کرونا شاید قدری دیرتر اتفاق بیفتد چراکه قشر کودک و نوجوان از حساسیت بیشتری برخوردار هستند. این نمایش درباره آلودگی هواست و با تلفیقی از نمایش عروسکی اجرا می‌شود.

نمایش آبی‌ترین آسمون