ترفندهای ناشناخته ویندوز 10

  قدرت چند وظیفگی ماوس

یکسری تنظیمات مرتبط با صفحه‌کلید و ماوس وجود دارد که تجربه چندوظیفگی در ویندوز ۱۰ را بهبود می‌بخشند. برای این منظور به مسیر Settings> Devices > Mouse بروید. اکنون گزینه Scroll inactive windows when I hover over them را فعال کنید. این گزینه زمانی که با چند پنجره در یک لحظه کار می‌کنید باعث صرفه‌جویی در وقت می‌شود.

 اسنپ کردن پنجره‌ها از طریق صفحه‌کلید

از طریق صفحه‌کلید نیز می‌توانید پنجره‌ها را به حالت استاندارد چینش کنید. برای این منظور کلیدهای windows + Right Arrow را فشار دهید تا یک پنجره به سمت راست و Windows + Left Arrow را برای چینش یک پنجره در سمت چپ فشار دهید. از ترکیب کلیدهای مکان‌نمای دیگر برای دستیابی به چینش‌های مختلف می‌توانید استفاده کنید.

  اجرای یک پنجره جدید از برنامه‌ها

با این ترفند ساده ویندوز ۱۰ می‌توانید یک پنجره جدید از برنامه انتخاب شده اجرا کنید. برای نمونه اگر برنامه Word یا مرورگر در حال اجرا است و به یک پنجره جدید از آن نیاز دارید، کافی است دکمه Shift شیفت را پایین نگه دارید و روی آیکون آن در نوار وظیفه کلیک کنید تا یک پنجره جدید از آن اجرا شود.همچنین شما می‌توانید همین کار را از طریق رفتن روی برنامه مورد نظر و فشردن دکمه میانی ماوس انجام بدهید.همچنین با ترکیب کلیدهای CTRL + Shift + Esc می‌توانید سریعا برنامه Task Manager را در ویندوز ۱۰ اجرا کنید. مطمئنا Task Manager یکی از کاربردی‌ترین ابزارهای پیش‌فرض ویندوز ۱۰ است که در مواقع هنگ کردن برنامه‌ها، فریز شدن سیستم و بروز مشکلات دیگر مفید واقع می‌شود.