وزیر راه و شهرسازی از خروج تدریجی واگن‌های فرسوده از شبکه ریلی کشور خبر داد و گفت: در تلاشیم به تدریج شرایط خروج واگن‌های فرسوده را از سیستم حمل‌ونقل ریلی کشور برای آسایش و رفاه بیشتر مسافران طی سال‌های آینده فراهم کنیم. عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از ایستگاه راه‌آهن تهران در جمع خبرنگاران گفت: تا سال گذشته در بخش ریلی، واگن‌هایی با ۶۴ سال عمر در حال فعالیت بودند که در آذرماه همان سال این واگن‌ها از شبکه حمل‌ونقلی خارج شدند.

وی در ادامه با تاکید براینکه واگن‌های با ۴۵ سال عمر نیز در دی ماه سال جاری از شبکه ریلی حذف شدند، گفت: تلاش می‌کنیم تا در سال آینده نیز بتوانیم واگن‌های با ۳۵ سال عمر و به تدریج سایر واگن‌های فرسوده را از این شبکه خارج کنیم تا همین اندک نارضایتی موجود از بهداشت و وضعیت فرسوده واگن‌ها از سوی مسافران از بین برود. وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به این مطلب که نوسازی واگن‌ها از سوی بخش‌خصوصی انجام می‌گیرد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حال حاضر اقدامات بسیار خوبی در نوسازی واگن‌های مسافری و باری در حال انجام است. وی در پایان با اشاره به بحث راه‌آهن حومه‌ای نیز گفت: این ایده بسیار خوبی بود که پس از طرح در مجلس شورای اسلامی تصویب و در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گرفت. به گفته وی اتصال مرکز از طریق قطارهای حومه‌ای به کلانشهرها اتفاق خوبی است که می‌تواند الگوی سکونت‌گزینی در کشور را نیز با تغییر روبه رو کند.

تلاش برای ارتقای سطح خدمات‌رسانی در حوزه ریلی

معاون اول رئیس‌جمهوری نیز با تاکید بر تلاش تمامی بخش‌ها برای ارتقای سطح خدمات‌رسانی در حوزه ریلی به مسافران گفت: امید است هرچه سریع‌تر ۵ مرکز استان کشور که هم‌اکنون از حمل‌ونقل ریلی برخوردار نیستند در همین دولت به شبکه سراسری راه‌آهن متصل شوند. اسحاق جهانگیری در جمع خبرنگاران گفت: در واقع یکی از وسایل حمل‌ونقل عمومی که بیشتر از سوی طبقات متوسط و رو به پایین جامعه در حال استفاده است حوزه ریلی بوده که خوشبختانه در سال‌های اخیر تلاش زیادی برای توسعه آن شده است.

جهانگیری همچنین اضافه کرد: همواره تلاش می‌شود به کمک اقدامات اجرایی در این بخش تمایل مسافران برای استفاده از حمل‌ونقل ریلی بیشتر شود و از سوی دیگر این حوزه نیز بتواند تسهیلات بیشتری به مردم ارائه دهد. معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به این مطلب که بازدید امروز راه‌آهن به‌صورت کاملا اتفاقی پس از بازدید از پروژه‌های بازآفرینی محله سیروس و نازی‌آباد تهران همراه آقای آخوندی وزیر راه و شهرسازی انجام شد، گفت: این تصمیم را گرفتیم تا از میزان رضایت‌مندی مردم در حین سفر از وضعیت قطارها، فرآیند تهیه بلیت و سالن انتظار مطلع شویم. وی در ادامه سخنان خود با بیان این مطلب که خوشبختانه گله و نارضایتی بزرگی از وضعیت خدمات‌دهی کارکنان ایستگاه از سوی مسافران دیده نشد، گفت: در صحبت‌هایی که با مسافران داشتیم تنها برخی از وضعیت صندلی‌ها و بهداشت قطارها ناراضی بودند که قطعا مورد بررسی و پیگیری قرار خواهد گرفت.

بازدید سرزده جهانگیری و آخوندی از ایستگاه راه‌آهن تهران

معاون اول رئیس‌جمهوری همراه وزیر راه و شهرسازی از ایستگاه راه‌آهن تهران بازدید کرد و از نزدیک در جریان نحوه خدمات‌رسانی به مسافران قرار گرفت. ساختمان جدیدالاحداث خدمات مسافری و محل استقرار تاکسی‌های راه‌آهن مورد بازدید قرار گرفت. معاون اول رئیس‌جمهوری در زمان بازدید ضمن صحبت با مسافران و کارکنان این بخش از نحوه خدمات‌رسانی، ساعت ورود و خروج قطارهای روزانه و ظرفیت آنها مطلع شد. همچنین سالن انتظار مسافران، گیت فروش بلیت و گیت عبوری مسافران از نقاط دیگری بود که معاون اول رئیس‌جمهوری و وزیر راه و شهرسازی از آنها بازدید کردند.

خروج تدریجی واگن‌های فرسوده از شبکه ریلی

خروج تدریجی واگن‌های فرسوده از شبکه ریلی

خروج تدریجی واگن‌های فرسوده از شبکه ریلی

خروج تدریجی واگن‌های فرسوده از شبکه ریلی