به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گیلان)، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، با همراهی اعضای شورای عالی فنی سازمان برنامه و بودجه کشور و اسداله عباسی استاندار گیلان، محمدرضا فلاحتگر سرپرست اداره کل و رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی گیلان و جمعی از مقامات و مدیران ارشد استان از آزاد‌راه منجیل –رودبار و راه‌‌‌آهن رشت –کاسپین بازدید کرد.

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از بخش دوم آزادراه رشت- قزوین اظهار کرد: تاکنون در مجموع برای این پروژه ۱۷‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار طی سال‌‌‌های مختلف تخصیص یافته و هزینه شده است.

پیش‌بینی ۵‌هزار میلیارد ریال اعتبار برای آزادراه رشت- قزوین

وی افزود: ارزش این آزاد‌راه نیز نزدیک به ۵۵‌هزار میلیارد ریال است و منابع مورد نیاز برای اتمام آن نیز به میزان ۵هزار میلیارد ریال پیش‌بینی شده است. خادمی با اشاره به کمک‌‌‌ها و مساعدت‌‌‌های دولت در تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه تاکید کرد: طبق مصوبه دولت برای اتمام این پروژه ۱۰۰‌درصد اعتبارات مربوط به مصوبات سفر به صورت نقدی با همکاری استانداری گیلان و عنایت ویژه دولت تامین شده و رقم اعتباری باقی مانده تا تکمیل نهایی با آخرین پیگیری‌‌‌های وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان برنامه و بودجه تخصیص خواهد یافت و حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۲ این مسیر عملیاتی شده و باند رفت زیر بار ترافیک خواهد رفت. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور تاکید کرد: بر اساس توافق انجام شده برای رفاه حال مردم منطقه و عدم‌آسیب به معیشت اهالی که در این مسیر فعالیت می‌‌‌کنند یک باند این مسیر فعال می‌شود و نصب علائم صورت می‌گیرد. معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نصب علائم به شکلی خواهد بود که پیک ترافیک به سمت بالادست و به صورت رفت باشد و خودروها بتوانند از این سازه‌‌‌ها عبور کنند، اما اگر بخواهیم مسیر برگشت را نیز از همین مسیر و باند داشته باشیم نصب علائم دو طرفه خواهد بود تا عبور از این تونل‌‌‌ها به سمت پایین‌دست نیز انجام شده و گره ترافیکی مسیر حل شود. مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل‌‌‌ونقل کشور تصریح کرد: روند احداث این مسیر ۸.۵کیلومتری یکی از سنگین‌‌‌ترین پروژه‌‌‌های راهداری کشور به لحاظ تعدد تونل‌‌‌ها و پل‌‌‌های واقع در مسیر است.