گروه خبر: محمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب رئیس مجلس در جلسه علنی روز گذشته مجلس در واکنش به نطق حجت‌الاسلام محمد باقری، نماینده مردم بناب که هفتم اسفندماه ۱۳۹۴ را «جمعه سیاه» خوانده بود، گفت: روز انتخابات یکی از روزهای اوج اقتدار نظام جمهوری اسلامی بود. اگر همکاری در یک حوزه انتخابیه نقدی دارد نباید واژه «جمعه سیاه» یا واژه‌های مشابه به‌کار ببرید. به گزارش «ایسنا» ابوترابی‌فرد از همکارانش در مجلس شورای اسلامی خواست تا در انتخاب واژه‌ها در نطق‌ها و سخنان‌شان توجه و دقت بیشتری داشته باشند.

طرح ادغام وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش

در خبری دیگر علیرضا منادی، عضو هیات‌رئیسه مجلس در نطق میان دستور دیروز خود، از تهیه طرحی در مجلس برای ادغام وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم خبر داد. به گفته او دولت برای نجات آموزش و افزایش کیفیت آموزش در کشور و همچنین بهبود معیشت فرهنگیان نسبت به ایجاد چتر واحد بر سر آموزش با ادغام دو وزارتخانه آموزش و پرورش و آموزش عالی اقدام کند. او افزود: این طرح از سوی ۶۰ نفر از همکاران ما در مجلس امضا شده است.


عراقچی برای تشریح روند اجرای برجام به مجلس می‌رود

همچنین به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی از حضور رئیس ستاد اجرای برجام در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد. نوذر شفیعی گفت: عراقچی به‌منظور ارائه گزارشی از روند اجرای برجام و پاسخ به سؤالات نمایندگان پیرامون اجرای آن در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس حضور می‌یابد.