گروه خبر: نمایندگان مجلس در جلسات علنی این هفته پارلمان که در روزهای یکشنبه، دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار می‌شود، به بررسی لایحه بودجه سال 95 کل کشور می‌پردازند که در دستور کار صحن علنی است. حسن روحانی رئیس‌جمهوری لوایح بودجه سال 1395کل کشور و برنامه ششم توسعه را 27 دی‌ماه تقدیم مجلس کرده بود. مجلسی‌ها همچنین در جلسات این هفته خود، بررسی لایحه رسیدگی به گزارش کمیسیون مشترک در مورد لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه توسعه کشور، طرح جرم سیاسی اعاده شده از شورای نگهبان و طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد را نیز در دستور کار دارند.

گزارش مرکز پژوهش‌ها درباره برنامه ششم

در خبری دیگر حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون تلفیق برنامه، در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر از گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از مغایرت ۶۷ درصدی لایحه ۳۱ ماده‌ای برنامه ششم توسعه با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خبر داد. به گفته حاجی دلیگانی مرکز پژوهش‌ها همچنین در گزارش خود اعلام کرد ۵۰ درصد احکام برنامه ششم نیز مغایر با سیاست‌های کلی برنامه ششم است. او همچنین از رایزنی‌های معاون اول رئیس‌جمهوری با رئیس کمیسیون تلفیق برنامه قبل از تصویب کلیات برنامه خبر داد و گفت: مصباحی‌مقدم، رئیس کمیسیون تلفیق برنامه توضیح داد که آقای جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور با ایشان تماس گرفته و درخصوص تصمیم مجلس برای بررسی برنامه ششم توسعه سوال کرد. بنده هم اعلام کردم مجلس در بررسی برنامه ششم توسعه مصمم است.


طرح خروج بانک‌ها از سیستم ربوی

محمدعلی مددی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه طرح خروج بانک‌ها از سیستم ربوی، اوایل اردیبهشت در صحن علنی بررسی می‌شود، گفت: کمیسیون لایحه دولت را نپذیرفت. او به خبرگزاری تسنیم توضیح داد: دولت یازدهم از کمیسیون اقتصادی درخواست داشت تا لایحه‌ای برای ساماندهی نرخ سودها و خارج کردن بانک‌ها از سیستم ربوی بودن به مجلس ارائه کند که اعضای کمیسیون با آن مخالفت کردند و خود طرحی در این زمینه تدوین و به هیات‌رئیسه مجلس ارائه کردند.