گروه خبر: عبدالرضا مصری، سخنگوی هیات رئیسه مجلس از آغاز بررسی جزئیات بودجه سال ۹۵ در جلسه علنی امروز (یکشنبه) پارلمان خبر داد. او در گفت‌و‌گو با خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه تا اتمام بودجه هیچ دستور دیگری در مجلس مطرح نمی شود، گفت: تمام ایام هفته یعنی تا روز چهارشنبه قوه مقننه زمان خود را به امر بررسی بودجه اختصاص می‌دهد. به گفته مصری، دو شیفته شدن جلسات علنی مجلس برای بررسی بودجه ۹۵ به تصمیم نمایندگان نیاز دارد که براساس رای‌گیری در صحن علنی درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود.

تعویق در ارائه گزارش ظریف درباره برجام

در خبری دیگر نوذر شفیعی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از به تعویق افتادن ارائه گزارش محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه درباره روند اجرای برجام به کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: دلیل این تعویق بررسی لایحه بودجه ۹۵ در صحن علنی است. شفیعی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به سپری شدن سه‌ماه از آغاز اجرای برجام و ضرورت ارائه گزارش وزارت امور خارجه از نحوه اجرای برجام به کمیسیون طبق قانون، گفت: براساس قانون، ۲۷ فروردین مدت ۳ ماه از آغاز اجرای برجام می‌گذرد و وزیر امور خارجه موظف است گزارشی از روند اجرای برجام را به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارائه دهد. شفیعی تاکید کرد: وزارت امور خارجه آمادگی خود را برای ارائه گزارش روند اجرای برجام به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کرده است.

تکذیب اخراج نیروهای سازمان انرژی اتمی

در خبری دیگر عوض حیدرپور شهرضائی در گفت‌وگو با خانه ملت، درخصوص اینکه برخی از مخالفان دولت ادعا می‌کنند، سازمان انرژی اتمی نیروهای غیر همسو با دولت را از این سازمان اخراج کرده است، اظهار کرد: تاکنون در این زمینه هیچ شکایتی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ارجاع نشده است. نماینده شهرضا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این موضوع حاشیه‌سازی جبهه پایداری علیه دولت فعلی است، بیان کرد: اقداماتی که در سازمان انرژی اتمی انجام شد، کاملا کلاسیک و طبق روال جاری این سازمان انجام شده است. پیش از این بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی نیز گزارش‌ها درباره اخراج صدها نفر از کارکنان این سازمان در پی توافق هسته‌ای را تکذیب کرده بود.