زور پرسپولیس به «لستر» نرسید

گروه ورزش: با برگزاری مسابقات هفته سی‌ام، سرانجام سوت پایان رقابت‌های لیگ پانزدهم به صدا درآمد. به این ترتیب تیم شگفتی‌ساز استقلال صنعتی خوزستان که عمده طول فصل را در رده‌های بالایی جدول قرار داشت، سرانجام به مقام قهرمانی دست پیدا کرد.

در شرایطی که لسترسیتی در مسابقات این فصل لیگ برتر انگلستان به شکلی شگفت‌انگیز به مقام قهرمانی دست پیدا کرد، مابه‌ازای ایرانی این تیم یعنی استقلال صنعتی خوزستان هم توانست در پایان فصل جام قهرمانی لیگ پانزدهم را بالای سر ببرد. شاگردان ویسی در آخرین مسابقه فصل‌شان توانستند با دو گل از سد ذوب‌آهن بگذرند و هر سه امتیاز را به دست بیاورند. در این شرایط پرسپولیس در ورزشگاه آزادی باید با پنج گل راه‌آهن را شکست می‌داد که این اتفاق در حضور ۱۰۰ هزار هوادار رخ نداد.

تیم برانکو در نهایت به سختی توانست با نتیجه ۲ بر یک از سد راه‌آهن بگذرد و به مقام نایب‌قهرمانی بسنده کند. استقلال تهران هم با نتیجه مساوی یک - یک برابر صبای قم متوقف شد. مهم‌ترین خاصیت این مساوی برای استقلالی‌ها این بود که پیروزی ۵ بر صفر تراکتورسازی برابر استقلال اهواز را بی‌اثر کرد و آبی‌پوشان را روی پله سوم نشاند تا سهمیه آسیایی‌شان مسجل شود. تراکتور هم حالا به بازی استقلال و ذوب‌آهن در فینال جام حذفی چشم دوخته تا شاید با برتری استقلال در آن مسابقه، سهمیه آسیایی بگیرد. دیروز اما در قعر جدول هم غوغایی بود. بازی فینال‌گونه سیاه‌جامگان با ملوان را تیم مشهدی با دو گل به سود خود به پایان برد تا انزلی‌چی‌ها به مسابقات دسته اول سقوط کنند. به این ترتیب مقاومت راه‌آهن برابر سرخپوشان هم بی‌ثمر باقی ماند تا این تیم نیز همراه ملوان و استقلال اهواز به لیگ یک سقوط کند.

مسابقات بی‌اثر دیروز هم نتایج جالبی به همراه داشت. سایپا و نفت تهران بدون گل مساوی شدند، فولاد و گسترش فولاد به تساوی یک - یک رسیدند و در اصفهان نیز سپاهان نگون‌بخت با دو گل به پدیده باخت. شاید مهم‌ترین حاشیه مسابقات دیروز، حمایت گسترده هواداران پرسپولیس از سرخپوشان بعد از ناکامی این تیم در کسب عنوان قهرمانی بود؛ جایی که تماشاگران به صورت ایستاده بازیکنان این تیم را تشویق کردند و شاید سنت جدیدی را در فوتبال ایران پایه گذاشتند. پرسپولیس حالا می‌فهمد با برانکو هنوز مسیر طولانی‌تری برای موفقیت دارد و بیشتر باید تلاش کند.