گروه خبر: کاروان حامل حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده اسلام‌آباد غرب و دالاهو روز گذشته در مسیر شهر ریجاب مورد سوء‌قصد قرار گرفت. براساس گزارش‌ها، یک گروه از کاروان مسوولان محلی شامل فرماندار دالاهو، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده مجلس دهم، مسوول شیلات استان و تعدادی دیگر از مسوولان ساعت یک بعد از ظهر دیروز در منطقه «ریجاب» مورد حمله ۴ تروریست قرار گرفتند که بر اثر این سوء‌قصد راننده فرماندار و دکتر نیک عزم مسوول شبکه دامپزشکی شهرستان دالاهو شهید شدند. همچنین گزارش‌ها از عمل جراحی فرامرز اصغری، فرماندار دالاهو و سیدفرزاد افضلی، مدیرکل شیلات استان کرمانشاه به‌دلیل اصابت دو گلوله حکایت می‌کند. همچنین براساس گزارش‌ها در این سوء‌قصد به حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده اسلام‌آباد غرب و دالاهو آسیبی نرسید. به گفته شاهدان عینی افراد تروریست اتومبیل حامل مسوولان را به رگبار بسته و سپس خودروی خود را به آتش کشیده و به نقاط مرزی متواری شدند.

احتمال سازماندهی از بیرون مرزها

به‌دنبال این حادثه، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگویی اظهار کرد: چنین حوادثی هرگز در گذشته رخ نداده و احتمال دارد که این حادثه از بیرون از مرزها سازماندهی شده باشد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، فلاحت‌پیشه درباره جزئیات حادثه سوءقصد گفت: پس از برگزاری نشست شورای اداری شهرستان دالاهو، عازم ریجاب بودیم که در کمین تروریستی گرفتار شدیم و دو تن از دوستانمان شهید شدند.

نماینده دالاهو افزود: راننده و رئیس دامپزشکی منطقه در این حادثه جان باختند و فرماندار و مدیرکل شیلات نیز به شدت آسیب دیدند. فلاحت‌پیشه گفت: ما هرگز مسلح به منطقه نمی‌رویم و هرگز چنین مواردی در منطقه نداشتیم. بسیاری از مردم نیز در این ساعات تماس گرفته‌اند و جویای احوال ما و همکارانمان شده‌اند.

فرهاد تجری، نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی نیز در تشریح ماجرای سوءقصد به فرماندار و نماینده اسلام‌آباد غرب گفت: فرماندار، نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و تعدادی از مسوولان محلی برای بررسی مشکلات منطقه‌ای در حال سفر به ریجاب در استان کرمانشاه بودند که در مسیر هدف رگبار تروریست‌ها قرار گرفتند.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس یادآور شد: مراجع قضایی و امنیتی در حال پیگیری این حادثه هستند.

احتمال حمله تروریستی از سوی پژاک

از سوی دیگر احمد صفری، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس دهم با اعلام خبر حمله تروریستی «پژاک» به خودروی نماینده دالاهو و اسلام‌آباد غرب و مسوولان فرمانداری و دامپزشکی استان کرمانشاه، از شهادت دو نفر در این حادثه خبر داد. وی در گفت‌وگو با «ایلنا» گفت: در پی این اقدام تروریستی، دکتر نیک‌عزم از مسوولان دامپزشکی استان و راننده خودروی فرماندار دالاهو به شهادت رسیدند. وی گفت: اعضای شورای تامین استان هشدار داده بودند که اعضای پژاک در منطقه هستند، اما با این حال آقای فلاحت‌پیشه به همراه فرماندار و چند نفر از مسوولان دامپزشکی برای بازدید به منطقه ریجاب می‌روند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، صفری اظهار کرد: عکس‌های تروریست‌ها موجود است و احتمال حمله تروریستی از سوی گروهک پژاک وجود دارد، اما هنوز نمی‌توان به‌صورت قطعی درباره آن اظهارنظر کرد.

تلاش برای بازداشت عاملان

همزمان حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور در گفت‌وگو با «ایلنا» با اشاره به این حادثه گفت: روز گذشته فرماندار دالاهو و آقای فلاحت‌پیشه نماینده اسلام‌آباد و سه تن از مدیران محلی برای انجام کارهای اداری در منطقه بودند که توسط ۴ سرنشین یک خودروی پژو ۴۰۵ مورد تیراندازی قرار می‌گیرند. وی گفت: تلاش برای دستگیری ضاربان ادامه دارد. معاون وزارت کشور در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به این حادثه سفر آینده رئیس‌جمهوری به استان کرمانشاه انجام خواهد شد، گفت: در این مورد دفتر رئیس‌جمهوری تصمیم می‌گیرد و اعلام می‌کند.

در همین حال به گزارش «ایلنا» یکی از همراهان حشمت‌الله فلاحت‌پیشه با بیان اینکه ضاربان حمله تروریستی در کرمانشاه ۵ نفر بودند، گفت: نیروهای امنیتی دیر رسیدند.