گروه خبر: کاظم جلالی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس دیروز در مراسم تقدیر از خبرنگاران پارلمانی کناره‌گیری خود از ریاست فراکسیون مستقلان مجلس موسوم به فراکسیون سوم را تکذیب کرد. او افزود: در این فراکسیون افرادی حضور یافته‌اند که گرایش معتدل و مستقلی دارند و خواهان پرداختن به اصلی‌ترین مسائل کشور هستند. در حقیقت فراکسیون مستقل مجلس دهم به جای تقابل به‌دنبال تعامل است.

جلالی در بخش دیگری از اظهارات خود تاکید کرد که در دوران پسابرجام گرایش به سرمایه‌گذاری در ایران افزایش یافته است؛ بنابراین با افزایش تعامل دولت و مجلس و تعیین چارچوب قانونی مشخص نباید فرصت‌ها را از دست دهیم.

فراکسیون اصولگرایان به حاشیه می‌رود

از سوی دیگر غلامرضا تاجگردون، عضو فراکسیون امید مجلس گفت که فراکسیون سوم، فراکسیون اصولگرایان ولایت را به حاشیه می‌راند. او دیروز در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به تشکیل فراکسیون سوم از سوی مستقلان مجلس، شکل‌گیری این فراکسیون را باعث ریزش نیروهای دو فراکسیون اصلاح‌طلبان امید و اصولگرایان ولایت دانست. او با بیان اینکه فراکسیون سوم به مانند تعادل در مجلس عمل خواهد کرد، نیت تشکیل این فراکسیون را «خیر» توصیف کرد و گفت: معتقدم اعضای فراکسیون امید و فراکسیون سوم از نظر فکری بسیار نزدیک به هم هستند.

تشکیل فراکسیون مطبوعات با ۶۰ عضو در مجلس

در خبری دیگر از مجلس، خبرگزاری مهر نوشت: فراکسیون مطبوعات با عضویت ۶۰ نفر از نمایندگان و به ریاست جبار کوچکی‌نژاد، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تشکیل شد. سخنگویی این فراکسیون را احسان قاضی‌زاده، نماینده فریمان در مجلس بر عهده دارد.