گروه خبر: محمد خدابخشی، سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه روز گذشته از ارسال نامه رئیس‌جمهوری خطاب به رئیس مجلس مبنی بر اصلاحات لایحه احکام برنامه ششم توسعه خبر داد.

این نامه روز گذشته در حالی از سوی رئیس‌جمهوری به مجلس ارائه شد که پیش از این اصلاحات لایحه احکام برنامه ششم توسعه با امضای محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به مجلس ارائه شده بود. با این حال برخی از نمایندگان مجلس به امضای آن از سوی نوبخت اعتراض داشتند. آنها بر این نظر بودند که لوایح باید با امضای شخص رئیس‌جمهور یا معاون اول وی به مجلس شورای اسلامی تقدیم شود. انتقادی که البته نوبخت آن را رد کرد و در واکنش به انتقادها از ارائه لایحه برنامه ششم به مجلس بدون امضای رئیس‌جمهور گفته بود: «آنچه به‌عنوان لایحه برنامه ششم ارائه شده ویرایش جدید از لایحه‌ای است که پیش‌تر با امضای رئیس‌جمهور در مجلس ارائه شده بود.» اما سرانجام در همراهی دولت با مجلس، دولت تصمیم گرفت اصلاحات لایحه احکام برنامه ششم توسعه را با امضای رئیس‌جمهوری به مجلس تقدیم کند. از این رو روز گذشته محمد خدابخشی سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت: روز گذشته نامه رئیس‌جمهوری خطاب به رئیس مجلس درخصوص لایحه برنامه ششم توسعه در کمد نمایندگان قرار گرفت.

او ادامه داد: در متن نامه آمده است پیرو ارسال آن لایحه، اصلاحاتی تقدیم مجلس می‌شود که شامل ۴ ماده درخصوص هدفگذاری برنامه ششم توسعه، منابع مالی سرمایه‌گذاری، اولویت‌ها و مسائل محوری است. خدابخشی گفت: در واقع همان نامه‌ای که با امضای آقای نوبخت برای اصلاح برنامه ششم توسعه به مجلس ارائه شده بود این بار با امضای رئیس‌جمهوری به مجلس ارائه شد. او با اشاره به تفاوت مهم نامه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و نامه رئیس‌جمهوری گفت: در نامه نوبخت عنوان لایحه احکام برنامه ششم توسعه اصلاح و لایحه‌ای با عنوان لایحه برنامه ششم توسعه با امضای رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به مجلس ارائه شده بود، اما نامه رئیس‌جمهور پیرو نامه قبلی که لایحه احکام برنامه‌های توسعه بود به مجلس ارائه شده و عنوان لایحه اصلاح نشده است.