رئیس امور اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اصلاحات انجام‌شده در لایحه برنامه ششم از سوی دولت گفت: لایحه برنامه ششم تغییرات زیادی نکرده است و این تغییرات، جزئی است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، امیر باقری گفت: با توجه به درخواست مجلس شورای اسلامی، ۳ جزء به لایحه برنامه ششم توسعه اضافه شد که قسمت اول شامل جداول اهداف کلان است و یک ماده در این باره تهیه و اضافه شد.

وی با بیان اینکه ماده ۲ هم برآورد منابع مالی در برنامه ششم توسعه است، ادامه داد: همچنین مجلس خواهان مشخص شدن اولویت‌های برنامه بود که در ماده ۳، این اولویت‌ها مشخص شد. امیر باقری با اعلام اینکه متنی که رئیس‌جمهور امضا کرده ملاک است، گفت: این متن شامل مجموعه لایحه برنامه که پارسال تقدیم مجلس شد به‌علاوه مواد اخیر یک تا ۴ است. باقری افزود: در پاسخ به درخواست مجلس سه قسمت از جمله منابع و اولویت‌ها اضافه شده است. رئیس امور اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه گفت: الان مسیر مشخص و شفاف است. از نظر ما سند، مصوب و تقدیم مجلس شده است و نامه رسمی ریاست جمهوری را هم دارد.

وی گفت: ماده ۳ قانون برنامه و بودجه،‌ شرایط برنامه را بیان کرده از جمله اهداف، منابع مالی، اولویت‌ها و احکامی که قرار است آن اهداف را تامین کند و لایحه برنامه ششم توسعه هم بر اساس این ماده تنظیم شده است. باقری با بیان اینکه «برنامه‌ای طراحی کردیم که از اهداف تا سطح اقدام در آن مشخص است» افزود: ما می‌خواهیم از تجربیات و دانش نمایندگان مجلس استفاده کنیم تا لایحه، کامل‌تر و متن نهایی موجب حرکت اقتصادی شود.