ایسنا نوشت: مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با «ایسنا» با اشاره به برخی اظهارات مبنی‌بر بی‌توجهی مجلس به تخلفات رئیس دولت قبل گفت: این مجلس به هیچ تخلفی بی‌توجهی نمی‌کند و اگر در مقطعی در گذشته تخلفی اتفاق افتاده باید خود آنها پاسخگو باشند. وی همچنین گفت: دیوان محاسبات نیز بدون توجه به جایگاه افراد در هر رده و مسوولیتی باید با تخلفات برخورد کند. نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر تخلفی متوجه رئیس دولت گذشته است، قوه قضائیه باید با آن برخورد و براساس سیر قانونی به آن رسیدگی کند.

30کاندیدای اصولگرا

همزمان سیدکمال‌الدین سجادی، سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری، روز گذشته در یک نشست خبری با اشاره به دیدگاه رهبری درباره وارد نشدن محمود احمدی‌نژاد به انتخابات ریاست‌جمهوری آتی گفت: رهبری بسیار خیرخواهانه این مطلب را به احمدی‌نژاد اعلام کردند و خوشبختانه احمدی‌نژاد هم با نامه خود تبعیتش را از توصیه رهبری اعلام کرد، اما باید بدانیم که فعالیت احمدی‌نژاد در انتخابات آتی نه به نفع خودش بود نه به نفع جامعه و نه به نفع اصولگرایان و در نهایت نیز ممکن بود آسیب‌هایی را به کشور وارد کند. به گزارش «ایسنا» او همچنین گفت: کسانی که در حد کاندیداتوری ریاست‌جمهوری باشند در اردوگاه اصولگرایان کم نیستند و ما بیش از ۳۰ کاندیدا برای انتخابات در نظر داریم؛ اما الان نمی‌شود از هیچ کدام از آنها نام برد. سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در ادامه از انتخاب اسدالله بادامچیان به‌عنوان رئیس کمیته انتخابات این جبهه خبر داد.

تحلیل محبیان

در خبری دیگر در این راستا امیر محبیان، فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با خبرآنلاین گفت: احمدی‌نژاد برای فضای نبود انتخاباتی خود هم برنامه دارد. منش احمدی‌نژاد تا آنجا که از او شناخت دارم با گردن نهادن و واپس‌نشینی ناهمساز است. او هر راهی بسته شود راهی نو را خواهد یافت. حدس می‌زنم احمدی‌نژاد می‌کوشد از گذرگاه انتخابات شوراها، سامان هواداران و انگیزه آنها را حفظ کرده و راهی نو به‌سوی قدرت بیابد. او همچنین از کامران باقری لنکرانی به‌عنوان کاندیدای احتمالی پایداری نام برد. در همین راستا به گزارش انتخاب حضوراخیر احمدی‌نژاد در رودبار با استقبال اندکی همراه بوده است.

تخلف ۱۲ هزار میلیارد تومانی

در خبری دیگر به گزارش «ایلنا» محمود صادقی با اشاره به تذکر شفاهی خود در صحن علنی مجلس درباره تخلف ۴۸ هزار میلیارد تومانی دولت دهم و تخلف ۱۲ هزار میلیارد تومانی شخص احمدی‌نژاد بنابر اعلام رئیس دیوان محاسبات مجلس گفت: دادستان دیوان محاسبات در جمع اعضای فراکسیون شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد و انضباط مالی این مساله را عنوان کرد و پس از آن، شخصا موضوع را پیگیری کردم که بار دیگر این مساله را تایید کرد. او همچنین گفت: بنابر روال کاری در بازه زمانی سال‌های ۹۰ و ۹۱ باید در گزارش ماهانه دیوان این مساله مورد اشاره قرار گرفته باشد.