جمعی از نمایندگان کنگره آمریکا با ارسال نامه‌ای برای ریاست اتحادیه اروپا با اشاره به کمک بانک مرکزی اروپا به ایران برای دور زدن تحریم‌ها از بروکسل خواستند مانع دسترسی ایران به این بانک شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه خبر، ۳۵ سناتور آمریکایی از اتحادیه اروپا خواستند تا اقدامات بیشتری را برای متوقف کردن استفاده دولت ایران از بانک مرکزی اروپا برای دور زدن تحریم‌ها انجام دهد. نمایندگان آمریکایی در این نامه مدعی شده‌اند که ایران با استفاده از بانک مرکزی اروپا به یورو دسترسی پیدا کرده و از این طریق به خرید تجهیزات مبادرت می‌ورزد.

بر اساس گزارش رویترز در این نامه خطاب به هرمان ون رومپوی، رییس شورای اروپا آمده است: «ما نگرانیم که منابع مالی قابل توجهی از این طریق برای واردات کالا به ایران فراهم شود و بودجه ماهانه دولت ایران را تثبیت کند و به حکومت اجازه دهد تا فعالیت‌های غیر قانونی و تحت تحریم خود را ادامه دهد.»

این نامه که یک نسخه از آن نیز برای ماریو دراگی، رییس بانک مرکزی اروپا ارسال شده، به امضای ۳۵ سناتور آمریکایی رسیده است. تعدادی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در حال تهیه طرحی هستند که به موجب آن تحریم‌های اقتصادی جدیدی علیه موسساتی که از بانک مرکزی اروپا برای انجام مبادلات مالی با دولت ایران استفاده می‌کنند، وضع خواهد شد.

در پایان این نامه آمده است: «ما قویا از شما می‌خواهیم که تمام اقدامات مقتضی را برای مسدود کردن امکان استفاده ایران از ذخیره‌های یوروی خود در خارج از کشور انجام دهید. این اقدامات شامل ممنوعیت دسترسی به خدمات سیستم تارگت ۲ توسط دولت ایران یا زیر مجموعه‌های آن است.»