تعهدات خود را بی‌‌کم و کاست اجرا کنید

دنیای اقتصاد: مراسم بزرگداشت روز ۱۳ آبان، صبح پنج‌شنبه با حضور دانش آموزان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم برگزار شد. دانشجویان پس از برگزاری مراسم نمادین در مقابل دانشگاه امیرکبیر، به سمت سفارت سابق آمریکا راهپیمایی کردند. سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران نیز به عنوان سخنران این مراسم، در جمع راهپیمایان مراسم ۱۳ آبان در تهران، با تاکید بر اینکه تسخیر لانه جاسوسی و مدفون کردن سیاست‌های آمریکا در ایران، انقلاب دوم که بزرگ‌تر از انقلاب اول است، توسط امام(ره) نام‌گذاری شد گفت: تسخیر لانه جاسوسی فروپاشی و شکستن قدرت پوشالی یک ابرقدرت بی‌رقیب در تاریخ حیات بشری بود. به گزارش خبرگزاری تسنیم، سلامی با اشاره به اینکه تولد سیاسی تمامی گروه‌های تکفیری در آمریکا است، گفت: آمریکا از همه دیکتاتورهای دنیا حمایت می‌کند.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به آمادگی نیروهای مسلح در برابر هرگونه تجاوز احتمالی به ایران تاکید کرد: ما امروز دارای یک سیستم دفاعی و بازدارنده بزرگ و همچنین یک رهبری بزرگ هستیم. قدرت نظامی‌مان را براساس جنگ طولانی با قدرت‌های همتراز آمریکا شکل داده‌ایم و برای تعقیب آرمان‌هایمان در جامعه اسلام و کشور ایران هیچ نقطه توقف و خط قرمزی نمی‌شناسیم. سلامی ادامه داد: امروز امنیت ایران و کشورهای اسلامی به هم گره خورده است. ما سرنشینان یک کشتی هستیم. امروز اگر در سوریه، لبنان و عراق و یمن برای پیروزی مسلمانان کمک نکنیم دشمنان، مسلمانان را از یکدیگر مجزا می‌کنند و یک فاجعه می‌آفرینند. ما باید از آوارگی مسلمانان جلوگیری کنیم و این به‌معنای دور کردن تهدید از ایران و از سرزمین‌های اسلامی است.

او با بیان اینکه «مصمم هستیم در صحنه باشیم»، خطاب به مقامات آمریکایی گفت: ما سخنی جدی با آمریکایی‌ها داریم. آنها می‌دانند انتخاب گزینه نظامی چیزی جز یک آرزوی باطل‌شده، چیزی جز هوس ناممکن دفن‌شده، چیزی جز واقعیتی که حتی دیگر آمریکایی‌ها هم به آن اعتقاد ندارند، نیست و در این زمینه ما نگران نیستیم. در هر کجا می‌توانیم حوزه‌های متعلق به دشمنان بزرگ را با هر درجه و شدتی از تهاجم تخریب کنیم و این قدرت ویرانگر نظامی انقلاب ما و واقعیتی روی زمین، آسمان، دریا و زیر زمین است و همه این را می‌دانند؛ این مساله واقعیتی توقف‌ناپذیر است. جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران به برجام اشاره کرد و ادامه داد: برجام معیار و محکی برای نشان دادن شخصیت آمریکا در معاهدات بین‌المللی است و به آمریکایی‌ها تاکید می‌کنیم که تعهدات خود را بی‌‌کم و کاست اجرا کنید. آمریکایی‌ها باید بدانند اگر به تعهدات خود در برجام عمل نکنند ما برجام را به موزه خواهیم فرستاد. این نکته را بدانند اگر به تعهدات‌شان کامل عمل نکنند به نقطه اول باز خواهیم گشت و سانتریفیوژ‌های غیرفعال مجددا فعال خواهند شد، بدانند تنها در آن نقطه اول توقف در موضوع فعالیت هسته‌ای نخواهیم بود و ما پیش خواهیم رفت. سلامی در ادامه خطاب به آمریکایی ها گفت: دولت به ملت ایران تعهد داده که اگر شما (آمریکایی‌ها) به تعهدات عمل نکنید برجام را از اعتبار ساقط خواهد کرد و دوباره چرخه جریان هسته‌ای به‌طور کامل در کشور فعال خواهد شد.

همچنین شرکت‌کنندگان در تظاهرات سراسری ۱۳ آبان در قطعنامه پایانی این مراسم تاکید کردند که اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی وظیفه مسلم مسوولان اجرایی است.