گروه خبر: عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران، دیروز در هفدهمین جلسه شورای معاونان دادستانی تهران در مورد پرونده واگذاری املاک شهرداری تهران گفت: «این پرونده مشتمل بر دو بخش است؛ بخش نخست راجع به واگذاری املاک است که گزارش دادستان کل کشور با دستور ریاست قوه‌قضائیه، به دادستانی تهران ارسال شد و در دادسرای کارکنان دولت تحت رسیدگی است.»

به گزارش خبرگزاری فارس، او با تاکید بر این که دادستانی در رسیدگی به جرایم مسوولان و کارگزاران نظام با هیچ‌کس عهد اخوت ندارد، افزود: «این موضوع در پرونده واگذاری املاک نیز صدق می‌کند و دادستانی به موضوع رسیدگی و نتیجه را اعلام خواهد کرد؛ کما این که در مورد پرونده یکی از اعضای شورای شهر تهران که در دادسرای کارکنان دولت تحت رسیدگی است، به موارد اتهامی به طور دقیق رسیدگی خواهد شد.»

دادستان تهران بخش دوم پرونده واگذاری املاک را مرتبط با یکی از اتهامات یاشار سلطانی دانست و در توضیح گفت: «تحقیقات دادستانی نشان می‌دهد اقدام متهم بیانگر نوعی هماهنگی و همراهی با جریان خاص سیاسی است؛ زیرا انتشار نامه نزدیک به زمان برگزاری انتخابات رئیس شورای اسلامی شهر تهران یعنی دوازدهم شهریورماه بوده؛ به نحوی که نامه در تاریخ ۳۱ مرداد از شهرداری تهران خارج شده و در اول شهریورماه تحویل حکیمی‌پور عضو شورای شهر تهران می‌شود. روز سه‌شنبه دوم شهریورماه انصاری عضو شورای شهر سوال طرح می‌کند و رقم دو هزار میلیارد تومان را اولین بار در آنجا مطرح می‌کند. روز چهارشنبه سوم شهریور گزارش روزنامه شرق با تیترهای «ورود سازمان بازرسی به موضوع واگذاری املاک شهرداری به افراد با قیمت‌های بسیار پایین» و «دو هزار میلیارد تخفیف و تقسیط خاص» چاپ می‌شود و به نقل از انصاری و یک مقام آگاه در مدیریت شهری موضوع توضیح داده می‌شود که در تحقیقات بعدی مشخص شد این مقام آگاه «حافظی» عضو شورای شهر بوده است. در چهارم شهریور یاشار سلطانی پس از چند نوبت اقدام تبلیغی، متن نامه را به همراه تعدادی از اسامی منتشر می‌کند. طبق تحقیقات دادستانی، این شیوه عمل نشان می‌دهد که اقدام متهم در پس پرده‌ مبارزه با فساد، در پی پیروزی یک جریان خاص سیاسی در شورای شهر تهران بوده است. به موجب این تحقیقات، موید نحوه‌ اقدام متهم هماهنگی و همراهی با جریان خاص سیاسی است؛ زیرا در آن ایام موضوع انتخاب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در دستور کار بوده است.

جعفری دولت‌آبادی افزود: «یاشار سلطانی در جریان تحقیقات پذیرفته است که شیوه‌های دیگری برای اطلاع‌رسانی وجود داشته که می‌توانسته بدون آن که مرتکب جرم یا هتک آبروی فردی شود، به آن‌ها تمسک جوید. به موجب تحقیقات دادستانی، حکیمی‌پور عضو شورای شهر پذیرفته است که نامه را پیش از انتشار به افرادی از جمله آقای نجفی، مشاور رئیس‌جمهور در ساختمانی واقع در خیابان شهید مطهری تهران تحویل داده است. به موجب این تحقیقات، یاشار سلطانی نیز پذیرفته است که نامه را قبل از انتشار در اختیار افرادی از جمله حناچی معاون وزیر مسکن و خبرنگار حوزه شورای شهر روزنامه شرق قرار داده است.»

فرد افشا‌کننده فیش‌های نجومی شناسایی شد

دادستان تهران در مورد سیاست دادستانی در قبال رسانه‌ها، با نادرست خواندن برخی اظهارنظرها مبنی‌بر بازداشت یاشار سلطانی و برخورد متفاوت با این پرونده و موضوع فیش های نجومی گفت: «طی چند روز اخیر و در نتیجه تحقیقات صورت گرفته، فرد افشا‌کننده فیش‌های نجومی شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفته است.» جعفری دولت‌آبادی با اشاره به اینکه عده‌ای شائبه برخورد دوگانه با رسانه‌ها را مطرح کردند تا شاید دادستانی در مورد پرونده یاشار سلطانی عقب‌نشینی کند، افزود: «دادستانی ضمن حمایت از آزادی رسانه‌ها در چارچوب قانون، به خبرنگاران توصیه می‌کند که ابزار جریانات سیاسی نشوند.»