علیرضا رزم‌حسینی استاندار کرمان در دیدار با علیرضا بختیاری مدیرمسوول روزنامه «دنیای اقتصاد» با بیان اینکه رویکرد دولت در این استان اقتصادی است، تاکید کرد: استانداری کرمان بدون آنکه به‌دنبال حاشیه‌های سیاسی باشد به‌دنبال توسعه اقتصادی در استان کرمان است و در بخش سیاسی تنها بر برگزاری امن انتخابات متمرکز شده است. رزم‌حسینی با اشاره به تغییر پارادایم استانداران از تمرکز بر سیاست به تمرکز در اقتصاد درباره اقدامات خود در مدت بیش از سه سال خدمت در جایگاه استانداری کرمان در دولت یازدهم گفت: به‌عنوان اولین گام در این جایگاه، با پرهیز از ورود به دعواهای سیاسی، در راستای ایجاد همگرایی برای توسعه اقتصادی در کرمان تلاش کردیم. او در این‌باره به ارائه طرح مثلث توسعه اقتصادی به‌عنوان منشور همدلی اقتصادی در این استان اشاره و تاکید کرد: در فرهنگ اسلامی کارآفرین، نه یک زالوصفت بلکه یک مجاهد اقتصادی است و باید با این نگاه حرکت کرد.

استاندار کرمان در ادامه در توضیح اقدامات عملی برای توسعه اقتصادی این استان، به تشریح مدل مثلثی برای این توسعه پرداخت و با بیان اینکه این مدل در اواخر سال ۱۳۹۲ طراحی شد، از «نمایندگان مجلس»، «کارگزاران حکومت» و «سرمایه‌گذاران و کارآفرینان» به‌عنوان راس‌های مثلث توسعه اقتصادی کرمان نام برد. او همچنین اعلام کرد که در این مدل توسعه اقتصادی، امامان جمعه که تریبون به دست دارند، به‌عنوان ناظر مطرح شده‌اند. استاندار کرمان در این باره به مشورت خود با آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی اشاره کرد و از تایید مدل توسعه اقتصادی از سوی آیت‌الله سخن گفت. به گفته او مدل توسعه اقتصادی کرمان، پهن کردن فرش قرمز زیر پای سرمایه‌گذاران است. رزم‌حسینی با تاکید بر اینکه مدل مثلث توسعه کرمان در هر شهرستان برنامه‌های ویژه‌ای را تعریف کرده است، به کارنامه این مدل تا امروز اشاره کرد و گفت: این مدل موفق تا امروز ۷۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در کرمان را در کارنامه دارد. او در بیان برخی جزئیات عملکردی این مدل در شهرستان‌های کرمان به جذب ۴ هزار میلیاردتومان سرمایه‌گذاری خصوصی در شهرستان رفسنجان اشاره کرد. استاندار کرمان با تاکید بر این نکته که بخش غیردولتی نسبت به دولتی‌ها در تصمیم‌گیری توانمند‌تر هستند، به انتخاب این استان به‌عنوان یکی از استان‌های پایلوت اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و در ادامه، از شهر «قلعه گنج» نام برد. او درباره این شهر توضیح داد: این شهر پیش از اجرایی شدن طرح توسعه اقتصادی، با وجود دارا بودن منابع غنی آب و معادن از یکسو و سرمایه اجتماعی از سوی دیگر، دارای جمعیت فقیر از لحاظ اقتصادی بود، حال آنکه پس از اجرایی شدن طرح توسعه که در میانه سال ۱۳۹۳ میان استانداری کرمان و بنیاد مستضعفان امضا شد، به شهر نمونه اقتصاد مقاومتی تبدیل شد.

رزم‌حسینی که خود پیشنهاددهنده اجرای طرح توسعه در شهرستان محروم قلعه گنج به بنیاد مستضعفان بود، در توضیح کارنامه این بنیاد در اجرای طرح توسعه اقتصادی این شهر به ساخت هتل ۴ ستاره کپری، شراکت با مردم از طریق طرح صندوق‌های خرد روستایی که عدد آنها به ۸۰ صندوق می‌رسد و ۱۲ هزار نفر عضو دارند، تغییر الگوی کشت، کشفیات معادن و نیز دستاوردهای امنیتی اشاره کرد. به گفته استاندار کرمان شاخص‌ها از بهبود ۷۰ درصدی امنیت در این شهر پس از اجرای طرح توسعه اقتصادی حکایت دارد. استاندار کرمان همچنین از تاثیر برجام بر تسریع روند پروژه‌های توسعه‌ای در این استان سخن گفت و اعلام کرد: پروژه‌های توسعه‌ای استان کرمان پس از برجام، سه میلیارد دلار تامین مالی شده‌اند. در ادامه این دیدار علیرضا بختیاری مدیرمسوول روزنامه «دنیای اقتصاد» نیز با تشریح عملکرد مجموعه رسانه‌ای «دنیای اقتصاد» ماموریت اصلی دنیای اقتصاد را ترویج دانش اقتصادی و پایبندی به اصول رقابتی دانست و گفت: این گروه تلاش دارد اخبار و رویدادهای اقتصادی را بر این پایه تحلیل و تفسیر کند.