ایسنا: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مسدود شدن تماس صوتی تلگرام برای محدودیت مردم ایجاد نشد، کما اینکه تماس‌های صوتی سایر شبکه‌های مجازی فعال است، این موضوع طبق ابلاغیه قوه‌قضائیه صورت گرفته است.محمود واعظی در حاشیه جلسه دیروز هیات دولت افزود: موضوع مسدود شدن کانال صوتی تلگرام ابلاغی از طرف قوه‌قضائیه بود. الان شبکه‌های مجازی دیگری هستند که کانال صوتی دارند. معنی‌اش این است که دولت مشکلی با تماس‌های اینترنتی ندارد. قوه‌قضائیه یکی از آنها را حکم داده و دیگری را حکم نداده است. واعظی با بیان اینکه نظرم برای ریاست‌جمهوری آتی، حسن روحانی است، گفت: با توجه به تفکرات و نوع همکاری‌ام با رئیس‌جمهور مایل هستم که ایشان در دور بعد هم رای بیاورند و چه در کابینه‌شان باشم چه نباشم، ایشان را در پیشبرد اهدافشان در دولت بعدی یاری می‌کنم.

نمی‌توانیم از دولت الکترونیک عقب‌نشینی کنیم

همچنین به گزارش «ایسنا» وزیر دادگستری گفت: ما نمی‌توانیم از ابزارهای دولت الکترونیک عقب‌نشینی کنیم؛ چراکه این اقدامات حتما به ضرر منافع ملی و حتی سلامت اداری و اقتصادی است. مصطفی پورمحمدی در حاشیه جلسه هیات دولت در ارتباط با چگونگی برخورد با برخی کانال‌های تلگرامی اظهار کرد: باید مورد به مورد مسائل را دید و مشکل‌دار بودن آنها را تشخیص داد.

قرار نیست هر کانالی به‌صورت مطلق بسته شود

وی ادامه داد: کانال‌هایی که مضر و مشکوک هستند باید مورد به مورد شناسایی و طبق قانون فیلتر شوند. هر کس که مزاحم مردم و باعث سلب آسایش و آرامش شود باید او را محدود کرد نه اینکه خیابان و جاده را بست. این منطق درستی است و ما آن را تعقیب می‌کنیم.

ساماندهی و صیانت از فضای مجازی

در خبری دیگر رضا صالحی‌امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: شورای‌عالی فضای مجازی به ریاست روحانی و سران سه قوه تشکیل و مقرر شد ساماندهی و صیانت از فضای مجازی انجام شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، صالحی‌امیری گفت: مطابق برنامه‌ریزی‌ها از ۱۱ هزار کانالی که بیش از پنج هزار عضو دارند هشت هزار کانال در فضای مجازی توانسته‌اند در سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد ثبت‌نام کنند، همچنین سایر سایت‌ها و کانال‌هایی که با این ظرفیت مشغول به فعالیتند در حال ثبت‌نام در سامانه وزارت فرهنگ هستند.