دنیای اقتصاد: یکصد و دوازدهمین نشست خبری سخنگوی قوه‌قضائیه، دیروز برگزار شد و غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در این نشست به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. معاون اول قوه‌قضائیه در پاسخ به سوالی درباره اظهارات یک نامزد انتخاباتی برای وضعیت اعلام اموال مسوولان تاکید کرد: همه وزرای دولت یازدهم اطلاعات اموال خود را اعلام کرده‌اند که البته پرونده یکی از آنها به‌دلیل سوال درخصوص فرزند یکی از این مسوولان همچنان باز است، اما چون خدمت آنها به پایان نرسیده، باید تا آن زمان منتظر ماند، اما همگی این اطلاعات به جز یک نفر تکمیل شده است.

سخنگوی قوه‌قضائیه در پاسخ به سوالی درخصوص فرار یکی از مدیران سابق آستان قدس رضوی به خارج از کشور، گفت: این پرونده توسط دادستانی تهران تشکیل شده و تا تعیین تکلیف آن برای اطلاع‌رسانی باید منتظر ماند. سخنگوی قوه‌قضائیه در مورد پرونده شرکت خانوادگی وزیر آموزش و پرورش گفت: شرکت آمیتیس طراوت کودکی متعلق به وزیر آموزش و پرورش و ثبت شده در اداره ثبت است. او در توضیح بیشتر افزود: گزارشی از طریق نیروی انتظامی به حوزه قضایی لواسان می‌شود که در ویلایی در این منطقه کالای قاچاق تخلیه و از آنجا به جای دیگری منتقل می‌شود به همین دلیل مقام قضایی براساس گزارش ضابط قضایی دستور بازرسی این ویلا را صادر می‌کند. او با بیان اینکه مقام قضایی منطقه لواسان هم اعلام می‌کند که چون این پوشاک کالای قاچاق است مربوط به اداره تعزیرات حکومتی است افزود: روز شنبه ۱۱ اردیبهشت روند این موضوع به سازمان تعزیرات رسیده و این سازمان روز ۱۲ حکم را صادر می‌کند و اعلام می‌شود باید تکلیف این پرونده در سازمان تعزیرات مشخص شود.

سخنگوی قوه‌قضائیه با تاکید دوباره بر اینکه شرکت آمیتیس طراوت کودکی متعلق به وزیر آموزش و پرورش آقای فخرالدین احمدی آشتیانی و خانواده وی است که در سال ۹۳ به ثبت رسیده گفت: اداره ثبت در نامه‌ای که به ما اعلام کرده، عنوان داشت که از آن تاریخ یعنی سال ۹۳ تا به امروز فخرالدین احمدی آشتیانی، رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل این شرکت هم دختر وزیر آموزش و پرورش است. محسنی‌اژه‌ای در مورد اعلام یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری درخصوص راه‌اندازی سامانه پرداخت کارانه و احتمال خرید و فروش رأی در این خصوص گفت: اگر وزارت کشور این موضوع را بررسی کرد و شکایتی صورت گرفت، ما آن را بررسی خواهیم کرد، اما تاکنون شکایتی به دستگاه اعلام نشده است.