انتخاب نوشت: علی ماجدی از سفرای کهنه‌کار که این روزها مسوولیت سفارتخانه ایران در آلمان را عهده‌دار است، ضمن رد سخنان قالیباف در مناظره نخست گفت که تکنولوژی تولید برق از زباله از فواید حصول برجام بود که پس از توافق، به شهرداری تهران معرفی شد.

این کار طی یک‌سال اخیر انجام شده است. وی افزود: درواقع ما به شهرداری معرفی کردیم که چنین تکنولوژی وجود دارد. او در بخش دیگری از سخنانش گفت: زمانی که آقای احمدی‌نژاد سال ۸۴ انتخاب شد، هر وزیر را با معاونانش فراخواند. آن زمان آقای خرازی وزیر بود و من معاون اقتصادی وزارت خارجه بودم. ایشان یکسری بیانات داشت که وزارت خارجه‌ای‌ها به حوادثی که اتفاق افتاده بی‌توجه هستند و از ریاست جمهوری دفاع نمی‌کنند. در آن جلسه به ایشان گفتم شما توقع دارید ما از شما دفاع کنیم. شما زبان باز کن، حرف بزن، سیاست‌هایت را مشخص کن که ما بتوانیم از شما دفاع کنیم. رقیب شما (مرحوم) هاشمی رفسنجانی بوده، ایشان هشت سال رئیس‌جمهور بوده و چند سال رئیس مجلس بوده و همه ایشان را می‌شناختند؛ اما شما را کسی نمی‌شناسد. ایشان از حرف من ناراحت شد و جلسه را ترک کرد.

پاسخ آشنا به درخواست قالیباف

همچنین به گزارش خبرگزاری تسنیم مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور درباره درخواست محمدباقر قالیباف برای اعلام اموال شخصی کاندیداها به مردم گفت: فعلا آنها اموال خود را به قوه‌قضائیه اعلام کنند تا بعد نوبت به مردم هم برسد. حسام‌الدین آشنا افزود: مسوولان قوه مجریه مطابق قانون اموال خودشان را به قوه‌قضائیه اعلام کردند. امیدوار هستیم این قانون شامل سایر مسوولان از جمله شهرداران نیز شود.