ایرنا: رئیس امور مالیاتی استان تهران از برگزاری جلسات با مسوولان فدراسیون فوتبال و نمایندگان مجلس برای روشن شدن وضعیت مالیاتی فوتبالیست‌ها خبر داد و گفت بر اساس توافق انجام شده، مقرر شد یکی از شرایط قرارداد‌های ورزشکاران ذکر مبلغ موردتوافق باشد. محمدرضا نوری با بیان اینکه در این جلسات سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال و اعضای کمیسیون اصل ۹۰ حضور داشتند، درباره تفاوت رقم درج شده در قراردادهای برخی از ورزشکاران و مبالغ دریافتی واقعی آنها گفت: در گذشته این موارد وجود داشت و ملموس‌تر بود، اما اکنون تا حدودی متفاوت شده است. وی با اشاره به شفاف‌سازی‌های صورت گرفته در قراردادهای ورزشکاران گفت: این قراردادها اکنون باید در سایت فدراسیون فوتبال نیز قرار گیرد تا مالیات آنها به‌صورت شفاف تعیین شود، ضمن آنکه در زمان ثبت قرارداد و صدور کارت مسابقات به‌عنوان مجوز فعالیت ورزشکاران باید حتما گواهی مالیاتی آنها نیز صادر شده باشد و بر اساس این مجوز، سازمان لیگ اجازه صدور کارت بازی را خواهد داشت.

نوری تاکید کرد: اگر این مراحل طی نشود ما از طریق مراجع انتظامی خودمان پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.

نوری درباره ممنوع‌الخروجی برخی ورزشکاران نیز اظهار کرد: یکی از اقدامات اجرایی برای وصول مطالبات مالیاتی، ممنوع الخروجی بدهکاران مالیاتی است که از محدودیت‌های اجتماعی تلقی می‌شود. وی افزود: ممنوع‌الخروجی برای همه افراد جامعه که بدهی مالیاتی داشته باشند، ممکن است درنظر گرفته شود و این موضوع تنها مختص ورزشکاران نیست. رئیس امور مالیاتی استان تهران گفت: ورزشکاران هم مانند سایر اقشار جامعه مودیان مالیاتی هستند، تکالیفی دارند و با گروه بندی جدید مشاغل، ورزشکاران با توجه به حجم درآمدی که دارند در گروه‌های سه‌گانه قرار می‌گیرند.

وی تاکید کرد: درباره مالیات ورزشکاران تکالیفی برای باشگاه‌ها و فدراسیون‌ها داشتیم که اسناد و مدارک قرارداد ورزشکاران باید به ادارات مالیات ارسال شود تا مورد بررسی قرار گیرد. نوری گفت: خود ورزشکاران نیز می‌توانند اظهارنامه مالیاتی ارسال کنند که اینها مورد بررسی قرار می‌گیرد و چنانچه درآمد اعلامی کمتر از درآمد واقعی باشد، طبق ضوابط با آنها برخورد می‌شود.