دنیای اقتصاد: به‌دنبال اظهارات حمید بقایی معاون اجرایی محمود احمدی‌نژاد در دولت دهم پس از آزادی از زندان، دادستان تهران ضمن تکذیب اظهارات او گفت که با توجه به اظهارات شب (۴/ ۵/ ۹۶)‌ حمید بقایی، نامبرده را با اتهامات جدید مجددا تحت تعقیب قضایی قرار داده و پرونده قبلی وی به‌زودی با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال خواهد شد.

به گزارش «ایسنا» جعفری دولت‌آبادی ضمن تکذیب اظهارات حمید بقایی در مورد وضعیت برخی زندانیان و سایر موارد ادعا شده گفت: با توجه به ادعاهای بقایی در مورد وضعیت یک زندانی ظرف روز جاری گزارشی از پرونده متهم از دادسرای ناحیه ۳۷ تهران اخذ و دادیار ناظر زندان دادسرا روز پنج‌شنبه با زندانی ملاقات کرد که نشان می‌دهد اقدامات دادسرا در مورد زندانی از جمله صدور قرار تامین طبق مقررات صدور گرفته و به‌علاوه حسب گزارش رئیس زندان و دادیار ناظر زندان، زندانی در ایام بازداشت از امکان ملاقات، خدمات پزشکی و تماس‌های تلفنی متعدد با خانواده‌اش برخوردار بوده است. به‌علاوه، آقای قاسم‌زاده بازپرس پرونده اظهارات آقای بقایی در مورد آقای حسین فریدون را تکذیب کرد و ادعاهای مطروحه در مورد انفرادی بودن حمید بقایی در بند ۲۰۹ با توجه به نامه وزارت اطلاعات به دادستانی تهران کذب است و دادستانی تهران بر همین مبنا، با توجه به اظهارات (۴/ ۵/ ۹۶)‌ حمید بقایی، نامبرده را با اتهامات جدید مجددا تحت‌تعقیب قضایی قرار داده و پرونده قبلی وی به‌زودی با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال خواهد شد. حمید بقایی، رئیس سازمان میراث فرهنگی دولت نهم و معاون اجرایی محمود احمدی‌نژاد در دولت دهم روز چهارشنبه هفته گذشته با تامین وثیقه از زندان آزاد و راهی دفتر ولنجک محمود احمدی‌نژاد شد.

۱۸ تیر ماه سال‌جاری حمید بقایی به دستور بازپرس و با همراهی ماموران اعزامی از سوی دستگاه قضایی، از مقابل منزل بازداشت و به دادسرا برده شده بود. همزمان به گزارش باشگاه خبرنگاران، تقی‌پور، رئیس بیمارستان بقیه‌الله گفته‌های حمید بقایی در فضای مجازی مبنی‌بر عذرخواهی‌اش برای عدم اجازه ملاقات احمدی‌نژاد با حمید‌بقایی و حواشی پیش آمده درخصوص قوه‌قضائیه را تکذیب کرد. از سوی دیگر به گزارش باشگاه خبرنگاران، سید‌علی‌اصغر حسینی وکیل حمید بقایی از تنظیم شکایت علیه موکلش و احضاریه برای وی از سوی قوه‌قضائیه و ابلاغ این احضاریه به منزل بقایی خبر داد.