دنیای اقتصاد: هرچند تا پیش ازاین قرار بود حسن روحانی، رئیس‌جمهوری لیست وزرای پیشنهادی خود را درروز مراسم تحلیف (۱۴ مرداد) به مجلس معرفی کند، اما برخی اخبار حاکی از آن است که رئیس‌جمهوری احتمالا تصمیم گرفته تا از فرصت دوهفته‌ای خود برای معرفی وزرا استفاده کند. هفته پیش حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری در حاشیه جلسه هیات دولت گفت که مراسم تحلیف که برگزار شود، رئیس‌جمهوری دو هفته وقت دارد که اسامی وزرا را به مجلس پیشنهاد کند تا مجلس کارها را ادامه دهد.

پیش از این او گفته بود که رئیس‌جمهوری تلاش دارد تا در روز برگزاری مراسم تحلیف، فهرست وزرا و برنامه دولت را به مجلس ارائه بدهد. حالا یک هفته مانده به مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری و فرصت باقی‌مانده روحانی برای اعلام لیست وزرایش به مجلس، گمانه‌زنی‌ها و شایعات در مورد بودن یا نبودن برخی وزرا و مسوولان دولت یازدهم در کابینه دوازدهم آنقدر شدت یافته که برخی از چهره‌های دولت یا به تکذیب این شایعات و اخبار روی آورده‌اند یا از هواداران خود خواسته‌اند تا به حمایت‌هایشان در فضای مجازی پایان دهند. در همین راستا روز گذشته دفتر معاون‌کل نهاد ریاست‌جمهوری در اطلاعیه‌ای از فعالان رسانه‌ای کشور خواست تا از هرگونه گمانه‌زنی درباره ترکیب کابینه دوازدهم تا زمان قطعی‌شدن خودداری کنند. به گزارش «ایسنا» دفتر مرتضی بانک دراین اطلاعیه اعلام کرد: «در پی انتشار اخبار متعدد و ناصحیح در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های مجازی مبنی‌بر حضور جناب آقای مرتضی بانک در مناصبی از قبیل وزارت کار و امور اجتماعی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان امور اداری و استخدامی، سازمان مناطق آزاد و... به اطلاع هموطنان عزیز می‌رساند چنین گمانه‌زنی‌هایی نه‌تنها تهی از واقعیت است؛ بلکه اساسا با هدف تخریب شخصیت ایشان و مشغول‌سازی برای نهاد ریاست‌جمهوری اتفاق می‌افتد.در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: «قطعا تصمیمات رئیس‌جمهوری محترم براساس کار کارشناسی، مشورت با گروه‌ها، افراد موثر و ذی‌صلاح و در نهایت با در نظر گرفتن مسائل و مصالح کلی نظام انجام می‌گیرد که ان‌شاء‌الله این تصمیمات مورد وثوق و تایید مجلس محترم نیز قرار گیرد.» ازسوی دیگر به‌دنبال برخی خبرها مبنی‌بر احتمال عدم حضور شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان دولت یازدهم در کابینه دوازدهم کمپینی حمایتی از شهیندخت مولاوردی در فضای مجازی به‌راه افتاد که برخی از هنرمندان چون مهناز افشار و ترانه علیدوستی نیز با آن همراه شده بودند. در پی ایجاد این کمپین بود که مولاوردی با انتشار یادداشتی درخواست کرد که کمپین حمایتی از وی برای حضور در دولت دوازدهم متوقف شود تا رئیس‌جمهوری در فضایی آرام و با در نظر گرفتن مصلحت دولت دست به انتخاب بزند. البته این تنها فعالان فضای مجازی نبودند که به دفاع از حضور او در کابینه دوازدهم پرداختند. در مجلس نیز برخی از نمایندگان همچون پروانه سلحشوری رئیس فراکسیون زنان مجلس ضمن ابراز نگرانی نسبت به عدم حضور شهیندخت مولاوردی در معاونت زنان و خانواده دولت دوازدهم، تاکید کرده است که مطالبه فراکسیون زنان و جامعه مدنی این است که مولاوردی در این معاونت ابقا شود.

همزمان با این اخبار، روز گذشته اسحاق جهانگیری، معاون‌اول رئیس‌جمهوری با اشاره به روی کار آمدن کابینه دولت دوازدهم در روزهای آتی اظهار کرد: امیدواریم همانطور که مردم رای داده‌اند، آقای روحانی درباره کابینه تصمیم‌گیری کنند. ایشان با نهادها و افراد مختلفی از جمله رهبری برای انتخاب اعضای کابینه مشورت می‌کنند،‌ اما تصمیم‌گیری نهایی بر عهده شخص اوست. به گزارش انتخاب، او تاکید کرد: ان‌شاء‌الله کابینه مناسبی از سوی آقای روحانی انتخاب خواهد شد. جهانگیری همچنین تاکید کرد: اگر رئیس‌جمهوری مصلحت را در این ببیند که ما باید در دولت بعدی همراه او باشیم، حتما در این زمینه کمک‌هایی خواهیم کرد و اگر ایشان تشخیص دهد که برادر دیگری بیایند، ما موظف به همکاری با او هستیم.