عارف چند روز پیش نیز در دیدار با اعضای شورای مرکزی سازمان جوانان و دانشجویان حزب اعتدال و توسعه با آنها که به گفته‌اش با نردبان لیست امید وارد مجلس شدند و با تندروها همگام شدند اتمام حجت کرده بود. حال او یک بار دیگر در گفت‌وگو با «ایلنا» این هشدار را تکرار کرده است. او در این گفت‌وگو با اشاره به رسیدگی به پرونده اعضای خاطی در جریان رای اعتماد به وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهوری در کمیته داوری فراکسیون امید تاکید کرد: اینکه برخی اعضا از نظر فراکسیون تخطی کرده‌اند را پیگیری می‌کنیم و هم‌اکنون پرونده این اعضا در کمیته داوری فراکسیون در حال بررسی است. عارف در پاسخ به این سوال که آیا احتمال لغو عضویتشان هم وجود دارد، گفت: نظر شخصی من لغو عضویت نیست و مخالفم. فکر می‌کنم تذکر کافی باشد. اما اگر نظر کمیته داوری و در ادامه هیات‌رئیسه و مجمع عمومی لغو عضویت باشد، طبیعتا انجام خواهد شد. با این حال باید اقتضائات رویکرد جبهه‌ای را در نظر بگیریم. با این حال این اتفاق در انتخابات کمیسیون‌ها هم افتاد و یکی از اعضای فراکسیون در انتخابات هیات‌رئیسه یکی از کمیسیون‌ها با تغییر رای خود، منجر به شکست ما شد که این پرونده نیز هم‌اکنون در کمیته داوری در حال بررسی است.

عارف در ادامه در مورد تاکید برخی اعضای فراکسیون بر لزوم انتشار فهرست رسمی اعضای فراکسیون گفت: ما حقیقتا ملاحظه افراد «لیست امید» را کردیم. برخی از اعضای «لیست امید» در این مدت به بنده گفته‌اند که ملاحظات و محذوریت‌هایی در منطقه و حوزه‌های انتخابیه داریم که رسما اعلام کنیم، عضو فراکسیون هستیم یا نه. ما این یک‌سال به این عزیزان فرصت دادیم، اما از حدود یکی، دو ماه قبل زمینه را برای انتشار این فهرست مهیا کردیم. رئیس فراکسیون امید افزود: نکته دیگر اینکه اخیرا ما یک فرم تعهد جدید تهیه و از اعضای فراکسیون امضا گرفتیم براساس یکی از مفاد این تعهدنامه، نباید عضو هیچ یک از فراکسیون‌های سیاسی دیگر مجلس باشند.عارف در ادامه گفت: حقیقتا «لیست امید» اولیه هیچ‌گاه شکل نگرفت و آن اعداد بالایی که مطرح می‌شد، خیلی دقیق نبود و بنده به‌موقع این بحث را مطرح خواهم کرد که چرا عده‌ای این مسائل را مطرح می‌کردند. با این حال دوستانی که از ریزش «لیست امید» سخن می‌گویند، باید بدانند که در این مدت رویش هم داشتیم. هم‌اکنون ما نمایندگانی در «فراکسیون امید» داریم که در «لیست امید» نبودند و ما در انتخابات برایشان کاری نکردیم، اما از ابتدای راه یا بعضا در ادامه راه، همراه ما شده‌اند. به‌زودی فهرست اعضای فراکسیون امید منتشر می‌شود و اسامی این افراد نیز مشخص خواهد شد.

 دفاع از انتشار اسامی فراکسیون امید

همزمان فاطمه سعیدی، عضو هیات‌رئیسه فراکسیون امید در گفت‌وگو با «ایسنا» از انتشار اسامی اعضای فراکسیون دفاع کرده و گفت: فکر می‌کنم بدنه اجتماعی ما نیز چنین مطالبه‌ای داشته باشد.

این عضو هیات‌رئیسه فراکسیون امید مجلس در ادامه با اشاره به اینکه مردم باید بدانند به چه کسانی رای داده‌اند، گفت: در بزنگاه‌های حساس مثل رای اعتماد به وزرا و یا رای‌گیری‌های سیاسی و حیثیتی عقل جمعی فراکسیون با مدیریت قوی باید ملاک عمل قرار گیرد. وی افزود: بالاخره ما باید بدانیم چه عده‌ای از صفر تا صد پای کار فراکسیون هستند، نمی‌شود کسی صبحانه را با امید بخورد، نهار در خدمت ولایی‌ها باشد و در مصاحبه‌اش بگوید مستقل هستم.