یاسر هاشمی با بیان اینکه من بعید می‌دانم که رئیس‌جمهوری به بند خاصی از گزارش ایراد گرفته باشد، گفت: مطابق شنیده‌هایم کل محتوای گزارش را قبول نکرده است؛ شاید به این دلیل که احساس می‌کند لازم است بررسی‌های بیشتری انجام شود. او همچنین گفت: چیزی از پرونده در اختیار ما قرار نگرفته است؛ اما قرار بود محسن به شورای‌عالی امنیت ملی برود و پرونده را مطالعه کند که احتمالا در همین هفته‌ها این اتفاق خواهد افتاد.

سکته قلبی آیت‌الله منشا برخی گمانه‌زنی‌ها

همچنین به گزارش «ایسنا» محمد هاشمی برادر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: بعد از ارتحال آیت‌الله هاشمی کمیته‌ای در شورای‌عالی امنیت ملی تشکیل شد که بررسی کنند و ببینند علت فوت ایشان چه بوده است. پزشکان اعلام کردند علت ایست قلبی است؛ اما همان‌طور که قبلا هم گفته بودم، ایست قلبی علل و عواملی دارد که هیچ‌کس آن را اعلام نکرد و کمیته‌ای که در شورای‌عالی امنیت ملی تشکیل شد برای بررسی همین موضوع بود. بعد از انجام بررسی‌ها آن‌طور که فائزه می‌گفت خانواده را دعوت کردند تا گزارش نهایی را بدهند و در آن گزارش گفتند که در بدن ایشان اشعه رادیواکتیو ۱۰ برابر حد مجاز بوده است. اما اینکه چگونه این میزان از حد مجاز فراتر رفته را کسی نمی‌داند و من هم در آن جلسه حضور نداشتم. او در ادامه گفت: تا جایی که من می‌دانم ایشان به جایی منتقل نشدند و کالبدشکافی هم انجام نشد و معاینه بیشتری هم از سوی کسی بعد از فوت ایشان ندیدم. رئیس اسبق صدا و سیما همچنین گفت: به هر حال ازآنجاکه علت ایست قلبی اعلام شده و دلیلی برای آن ذکر نشده است جای شبهه وجود دارد و منشأ برخی گمانه‌زنی‌ها می‌شود.

نام‌گذاری بلواری در همدان به نام آیت‌الله هاشمی

در خبری دیگر به گزارش خبرآنلاین، حمید بادامی‌نجات رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان از نام‌گذاری بلواری در همدان به نام بلوار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خبر داد.

اقدام وزارت اطلاعات احمدی‌نژاد برای شنود هاشمی

از سوی دیگر سیدمحمود علیزاده طباطبایی وکیل خانواده‌ هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با «انصاف نیوز»، درباره‌ رابطه‌اش با مرحوم آیت‌الله هاشمی و ماجراهای دوران وکالت این خانواده گفت: در زمان دولت احمدی‌نژاد هشت بار به وزارت اطلاعات احضار شدم و از من خواسته شد تا صدای مکالماتم با آیت‌الله را ضبط کنم!