محمود صادقی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه‌ملت درباره آخرین آمار دانشجویان بازداشتی در اعتراضات و ناآرامی‌‎های اخیر کشور گفت: آمارهای متفاوتی از نهادهای مختلف درخصوص دستگیری دانشجویان در جریان اعتراضات اخیر به نمایندگان مجلس ارائه شده است بنابراین نمی‌توان آمار دقیقی از تعداد دانشجویان بازداشت‌شده ارائه کرد. نماینده مردم تهران در مجلس آمار کل بازداشتی‌های اخیر را حدود ۳ هزار و ۷۰۰ بازداشتی در سراسر کشور اعلام و تصریح کرد: با توجه به اینکه بازداشت این افراد توسط نهادهای مختلف انتظامی و امنیتی بوده است نمی‌توان آمار دقیق دانشجویان را اعلام کرد. او یادآوری کرد: براساس آمار دستگاه‌ها و نهادهای مختلف و مراجعات مردمی، تعداد دانشجویان بازداشتی حدود ۴۰ تا ۶۸ نفر تخمین زده می‌شود که با توجه به آزادی بسیاری از این افراد، این آمارها در حال کاهش است.

آزادی ۷۰ متهم ناآرامی‌های اخیر

همچنین دیروز براساس گزارش «ایسنا» عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران گفت: در پی دستگیری تعدادی از متهمان آشوب‌های اخیر و در راستای اجرای دستور رئیس قوه‌قضائیه مبنی بر ضرورت تفکیک میان افراد فریب‌خورده و عوامل اصلی این آشوب‌ها، تعداد ۷۰ نفر دیگر از متهمان پس از تکمیل تحقیقات مقدماتی و با اخذ ضمانت آزاد شدند. او همچنین درخصوص خودکشی یکی از متهمان در قرنطینه زندان اوین اظهار کرد: پس از این حادثه با حضور فوری بازپرس دادسرای جنایی در محل وقوع، پرونده قضایی تشکیل شد، از ماموران زندان و مطلعین تحقیقات لازم به عمل آمد و موضوع در دست بررسی است؛ ضمن آنکه مراتب به خانواده متوفی اعلام شده است.

آزادی ۶۵ درصد دانشجویان بازداشتی در کشور

در خبری دیگر، غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اعلام اینکه ۶۵ درصد دانشجویان بازداشتی در کل کشور آزاد شده‌اند، از آزادی تعدادی از دانشجویان تا پایان امروز یا فردا خبر داد. او در گفت‌و‌گو با «ایلنا» با اشاره به اینکه پیگیری‌های وزارت علوم و دانشگاه‌ها برای آزادی دانشجویان بازداشتی همچنان ادامه دارد، تاکید کرد که با رایزنی‌های صورت گرفته، اقدامات لازم برای آزادی این دانشجویان در حال انجام است و امیدواریم که به زودی این کار صورت گیرد.خبر دیگر آنکه دیروز محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران در گفت و گو با «ایسنا » از بازداشت ۴۱دانشجوی این دانشگاه در اتفاقات اخیر خبر داد و گفت: تاکنون ۱۶ دانشجوی بازداشت شده آزاد شده‌اند و امیدوار هستیم بخش عمده‌ای از این دانشجویان تا پایان هفته آزاد شوند.

ازسوی دیگر به گزارش «ایسنا» قاسم عبداللهی، رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی در گفت‌وگو با «ایسنا» درخصوص کشته شدن یکی از متهمان بازداشتی‌ در کلانتری ۱۲ اراک گفت: این فرد به‌دلیل فروش و حمل مواد مخدر دستگیر شده است. سرهنگ محمود خلجی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی نیز به «ایسنا» گفت: فرد بازداشت شده ارتباطی با حوادث و اغتشاشات اخیر در اراک نداشته و در حین فروش مواد مخدر دستگیر شده است.