از سوی دیگر محمدجواد ابطحی، نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس، دیروز در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم با انتقاد از عملکرد هیات‌رئیسه مجلس در طرح نکردن سوال از رئیس‌جمهوری درباره موسسات اعتباری در صحن پارلمان، گفت: معاونان پارلمانی دولت در جلسه علنی دیروز مجلس، فُرم‌هایی حاوی اسامی نمایندگان سوال‌کننده از رئیس‌جمهوری به همراه محل قرارگیری‌شان در صحن مجلس، در دست داشتند و طبق اسامی سراغ نمایندگان سوال‌کننده از رئیس‌جمهوری می‌رفتند تا آنها را از سوال درباره موسسات اعتباری از آقای روحانی منصرف کنند و سوال‌شان را پس بگیرند. او افزود: از وقتی که آقای پژمانفر نماینده مشهد در هفته گذشته، تذکری جدی راجع‌به عدم طرح سوال از رئیس‌جمهوری در مجلس مطرح کرد، آقای لاریجانی، رئیس مجلس هم به دولت گفته است که دیگر نمی‌توانم جلوی نمایندگان سوال‌کننده از رئیس‌جمهوری را بگیرم و فشار زیاد شده، خودتان کاری بکنید؛ بنابراین تمام معاونان پارلمانی و مدیران کل مجلس بسیج شده‌اند که امضاهای نمایندگان را پس بگیرند تا به حداقل برسد که قابلیت طرح نداشته باشد.

پیگیری برای استیضاح آخوندی

خبر دیگر از فعالیت‌های غیربودجه‌ای نمایندگان آنکه محمدعلی پورمختار، نماینده بهار و کبودرآهنگ از پیگیری طرح استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی خبر داد و به خبرگزاری فارس گفت: حدود ۵۰ نفر از نمایندگان با جدیت پیگیر استیضاح وزیر راه و شهرسازی هستند. او افزود: به‌دنبال مشکلاتی که در روزها و هفته‌های اخیر در حمل‌و‌نقل جاده‌ای و هوایی در کشور ایجاد شد، این تعداد از نمایندگان مصر هستند تا استیضاح وزیر راه در مجلس کلید بخورد. البته هنوز متن استیضاح نوشته نشده اما نمایندگان به‌جد پیگیر این موضوع هستند.

طرح کاهش عوارض واردات خودرو

همچنین بهرام پارسایی، عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از طرح دوفوریتی نمایندگان برای کاهش عوارض واردات خودرو خبر داد. پارسایی در گفت‌وگو با «ایسنا» افزود: با توجه به پرونده مربوط به خودرو که در کمیسیون اصل ۹۰ مطرح بود و ایراداتی که در واردات و تولید خودرو وجود دارد که مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده و همچنین پس از مصوبه دولت برای افزایش عوارض واردات خودرو، نیاز به قانونگذاری در این زمینه احساس شد. بر همین اساس طرحی را در این زمینه با عنوان تعیین ضوابط حقوق ورودی خودروهای وارداتی و ساماندهی بازار خودرو تهیه کردیم.

اعلام وصول لایحه ساماندهی سهام عدالت

در خبری دیگر از جلسه دیروز پارلمان، لایحه ساماندهی سهام عدالت و لایحه اصلاح و دائمی کردن قانون مدیریت خدمات کشوری از سوی هیات‌رئیسه مجلس اعلام وصول شد.