برگزاری راهپیمایی روز قدس در ۹۰۰ شهر

به گزارش خبرگزاری میزان، سردار رمضان شریف در نشست خبری که صبح دیروز در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه با توجه به سرعت تحولات در عرصه بین‌الملل و منطقه، هر سال روز قدس با شرایط متفاوتی نسبت به سال قبل آن برگزار می‌شود، گفت: راهپیمایی روز قدس امسال با شعار «روز جهانی قدس؛ پیروزی جبهه مقاومت؛ شکست فتنه آمریکایی صهیونیستی، عزم ملت فلسطین برای بازگشت» در ۹۰۰ شهر ایران اسلامی برگزار خواهد شد. او افزود: روز جهانی قدس سال ۹۷ در شرایطی برگزار می‌شود که ما شاهد شکست فتنه داعش و تروریست‌های ایجاد شده توسط آمریکا، صهیونیست‌ها و حامیان منطقه‌ای آنها هستیم؛ دست برتر جبهه مقاومت با جنگیدن، عزم، ایمان و تقدیم شهدا توانست ضمن فائق آمدن بر این توطئه خطرناک، عمق نفوذ خود را در کشور‌های اسلامی افزایش دهد.

سردار شریف ادامه داد: در طول ۷۰ سال اشغال سرزمین فلسطین امسال برای نخستین‌بار بود که ما شاهد نشان دادن یک ضرب شست قابل‌توجه و معنادار از بلندی‌های جولان به رژیم صهیونیستی بودیم؛ اقدامی که همه تحلیل‌گران به اهمیت نظامی آن واقف هستند. رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس کشور گفت: انتقال سفارت آمریکای جنایتکار به بیت‌المقدس نشان داد که همه کسانی که به میانجیگری آمریکا برای حل موضوع فلسطین دل بسته بودند اشتباه می‌کردند؛ در این اقدام ننگین آمریکایی‌ها حتی هم‌پیمانان آنها نیز او را تنها گذاشتند. سردار شریف با بیان اینکه امسال در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران چهلمین راهپیمایی روز جهانی قدس در بیش از ۹۰۰ شهر کشوربرگزار خواهد شد، عنوان کرد: بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ خبرنگار، عکاس و تصویربردار داخلی و خارجی در سراسر کشور مراسم روز قدس امسال را پوشش خواهند داد که از این تعداد ۱۶۰ نفر را خارجی‌ها تشکیل می‌دهند.

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس کشور با بیان اینکه شروع راهپیمایی روز قدس در تهران از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه خواهد بود، افزود: بیش از ۴۵ شخصیت ملی برای سخنرانی در شهر‌های پرجمعیت کشور نیز اعزام خواهند شد. براساس گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شریف با بیان اینکه سخنران راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران، علی لاریجانی است، افزود: در پایان مراسم ، قطعنامه پایانی راهپیمایی به تایید ملت ایران خواهد رسید. او با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ غرفه فرهنگی و اطلاع‌رسانی برای روز قدس امسال در سراسر کشور پیش‌بینی شده گفت: ۵۰ غرفه از این تعداد در تهران خواهد بود.

وی در پایان با بیان اینکه امسال نیز به سیاق سال گذشته ۱۰ مسیر برای راهپیمایان تهرانی در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: مسجد امام حسین (ع) در میدان امام حسین(ع)، مسجد جامع ابوذر در میدان ابوذر، مسجد دارالسلام در میدان منیریه، مسجد امام زمان (عج) در خیابان آزادی، مسجد حضرت ابوالفضل (ع) در میدان توحید، مسجد حضرت مهدی (عج) در خیابان ستارخان، مسجد الجواد (ع) در میدان هفتم تیر، مسجد امام جعفر صادق (ع) در فلکه اول صادقیه، مسجد حضرت امیر (ع) در خیابان کارگر شمالی و همچنین مسجد جامع رسول اکرم (ص) در تهرانسر ۱۰ مبدا راهپیمایان تهرانی برای شرکت در راهپیمایی با شکوه روز قدس امسال خواهند بود.

از سوی دیگر، دیروز جمعیت حامیان آزادی قدس در بیانیه‌ای تاکید کردند که روز قدس راهبرد حکیمانه در مسیر بیداری و اتحاد مسلمانان در برابر صهیونیست‌های بین‌المللی است. این سازمان مردم نهاد در بیانیه خود تاکید کرد: اعلام روز جهانی قدس نه یک حرکت نمادین بلکه یک راهبرد حکیمانه در مسیر بیداری، اتحاد و بسیج افکار عمومی آزادگان و موحدان و مسلمانان برای نبرد در برابر غارتگران صهیونیست بین‌المللی است.