وی افزود: بنده سعی می‌کنم در این مورد مشکوک نباشم، اما حقیقتا به این حرکت مشکوک هستم که کسی وجود دارد که سال‌ها پشت چنین جریانی کار می‌کند که در مدرسه فیضیه تابلویی چنین بالا رود و دیده شود، موضوع فوت آقای هاشمی مطرح باشد که ما کشتیم و بازهم می‌کشیم، این عاقبت بسیار بدی برای حوزه خواهد داشت. اگر طلبه‌ای که چنین نوشته‌ای را بالا برده سواد داشت اصلا چنین حرکتی را انجام نمی‌داد و این جریان هم به‌دنبال چنین افراد جوان و ناآگاهی است.

در واکنشی دیگر به گزارش فرارو، روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی با اشاره به تجمع روز پنج‌شنبه در مدرسه فیضیه قم با هدف اعتراض به سیاست‌های دولت و موضوع نوشته شده روی یکی از این پلاکاردها نوشت: کاربران، با دیدن این شعار گفتند این، علاوه‌بر آنکه تهدیدی علیه رئیس‌جمهور است، نوعی اعتراف به فعال بودن دست‌هایی در ماجرای جان‌باختن آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در استخر است. البته انتساب آن استخر به فرح، دروغی است که معاندان ساخته‌اند. نکته جالب اینکه روی دسته تابلو‌های این مراسم نوشته شده بود «بعد از مراسم تابلو‌ها را برگردانید» جمله‌ای که برنامه‌ریزی شده بودن این تجمع توسط یک جریان خاص را برملا کرد.

واکنش مطهری و بروجردی

ازسوی دیگر علاء‌الدین بروجردی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با «ایسنا» درباره عکسی که اخیرا از تجمع طلاب در قم حاشیه‌ساز شد، گفت: یکی از وظایف مسوولان امنیتی شناسایی این افراد و جلوگیری از تکرار حوادث مشابه در آینده است. وی درباره محتوای پلاکارد «‌ای آنکه مذاکره شعارت، استخر فرح در انتظارت» و به‌دنبال آن ایجاد شبهاتی درباره رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: اینها ادبیات دشمن است، چون فوت آقای هاشمی رفسنجانی اتفاقی طبیعی بود که ممکن بود هر کسی دچار چنین عارضه‌ای شود، ولی استفاده از این ادبیات باعث سوء‌استفاده دشمن می‌شود، چون دشمن به‌دنبال القای این موضوع است که نگاه ملت به حاکمیت، دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران با دهه‌های اول و دوم متفاوت است.

 همچنین علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در یادداشتی در «ایسنا» با اشاره به تجمع حوزه علمیه و سردادن برخی شعارها در این تجمع خواستار پیگیری این موضوع از سوی وزارت اطلاعات شد. این شعار می‌تواند سرنخی برای نحوه فوت آن مرحوم باشد که برای بسیاری از اذهان به‌صورت یک معما باقی مانده است. در بخشی از این یادداشت آمده است: در واقع مفهوم این شعار این است که آقای رئیس‌جمهور، ما همان‌طور که سر آقای هاشمی را زیر آب کردیم سر تو را هم زیر آب خواهیم کرد. وزارت اطلاعات باید این موضوع را پیگیری و نتیجه را به اطلاع ملت برساند.  شاید ماجرای فوت ناگهانی و غیرقابل باور رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز روشن شود. همزمان روز گذشته رضا سیار، فرماندار قم در گفت‌وگو با «ایرنا» اعلام کرد گزارشی از شعارهای تهدیدآمیز تجمع طلاب در مدرسه فیضیه قم را به مقامات ارشد استان ارسال کرده است و دستگاه‌های امنیتی به این اتفاق رسیدگی خواهند کرد.