ناصر هادیان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس، تاکید کرد: «بنده به‌دلیل بیماری نتوانستم در این جلسه شرکت کنم، من بیماری قلبی دارم و به آنها هم گفته بودم اگر این جلسه عصر برگزار شود می‌توانم حضور داشته باشم.» این استاد دانشگاه افزود: «من تا ساعت ۵ صبح بیدار هستم و صبح هم می‌خوابم و بدترین ساعت برای من ۸ صبح است؛ زیرا ضربان قلبم از ۷۰-۸۰ به ۱۷۰ می‌رسد به همین دلیل نمی‌توانم جایی بروم. این را همه می‌دانند از احمدی‌نژاد گرفته تا روحانی و خاتمی!» او درباره حواشی مطرح شده درخصوص برگزاری این جلسه افزود: «من استاد سیاست خارجی هستم و کاری هم به مسائل داخلی ندارم، من را برای داوری پایان‌نامه دعوت کردند و من هم برای این کار می‌روم، معمولا هم من به این جلسات نمی‌روم، ولی به‌خاطر شان استادی و همکاری این دعوت را پذیرفتم.» هادیان همچنین در پاسخ به خبرگزاری فارس، وجود هرگونه فشار درباره پایان‌نامه حسین فریدون را رد کرد و گفت: «من اصلا زیر بار فشار نمی‌روم سابقه من را ببینید و اگر قرار بود زیر فشار کسی کاری انجام دهم تاکنون این کار را کرده بودم. سابقه من در دانشکده نشان می‌دهد به فشارها توجهی نداشته‌ام و همه از دو جناح این را می‌دانند.» «ایرنا» نیز در گزارش خود از این جلسه دفاع نوشت: صبح دوشنبه دانشکده علوم سیاسی- محل برگزاری جلسه دفاعیه دکترا - در دست تعمیر بود و کارگران در آنجا تردد می‌کردند؛ یکی از کارشناسان گفت که جلسه دفاع در اتاق شورا برگزار می‌شود. فریدون با همسر و پسرش وارد دانشکده شد و با راهنمایی کارشناسان به طبقه اتاق شورا رفت. حضور فریدون در دفتر گروه طولانی شد. در این میان استادی که فریدون را به دفتر گروه صدا زده بود، گفت: «منتظر نشوید چون حال آقای هادیان استاد داور مساعد نیست و جلسه بدون حضور وی برگزار نمی‌شود.» ۲۰ دقیقه پس از این صحبت، تردد‌ها و پچ پچ‌ها زیاد شد؛ فریدون از دفتر گروه بیرون آمد.

چند دختر و پسر که خود را دانشجویان علوم سیاسی معرفی می‌کنند، با آمدن دکتر حاجی یوسفی استاد مشاور فریدون، او را به چالش می‌کشند حاجی یوسفی در جواب گفت: «هیچ تخلفی دیده نمی‌شود و هیچ مدرکی دال بر این تخلف ارائه نشده است.» حاجی یوسفی در پاسخ به این پرسش که آیا فریدون در کلاس‌ها حاضرشده است، گفت: «بله آقای فریدون همه کلاس‌ها را شرکت کرده و اگر شرکت نمی‌کرد براساس قوانین دانشگاه با او برخورد می‌شد.»

با این همه دیروز یکی از نمایندگان عضو کمیسیون آموزش مجلس از محمدرضا عارف رئیس این کمیسیون خواست تا پرونده تحصیلی حسین فریدون را تعیین تکلیف کند. فرهاد فلاحتی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم، گفت: در جلسه این هفته کمیسیون، با دعوت از منصور غلامی، وزیر علوم، از او می‌خواهیم در‌باره پرونده تحصیلی‌حسین فریدون و مسائل پیش آمده توضیحاتی را به اعضای کمیسیون ارائه دهد.