مخالفت مرکز پژوهش‌ها با طرح تفکیک وزارت  صنعت

در خبری دیگر از پارلمان، محمد وحدتی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اکثریت اعضای این کمیسیون و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس با طرح تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت مخالف هستند. وحدتی، در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با اشاره به بررسی طرح تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت در این کمیسیون گفت: در جلسه اخیر کمیسیون طرح نمایندگان مبنی‌بر تفکیک این وزارتخانه مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت اما اعضای کمیسیون و کارشناسان مرکز پژوهش‌های قوه مقننه با این طرح مخالف بودند و پس از بحث و تبادل‌نظر اعضای کمیسیون به جمع‌بندی قطعی در این زمینه نرسیدند. وحدتی تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد این طرح به کمیته مربوطه ارجاع شود تا پس از بررسی، برای رأی‌گیری در مورد کلیاتش به صحن کمیسیون ارجاع شود.

سوال ۳۱ نماینده درباره پخش فیلم دوتابعیتی‌ها در مجلس

خبر دیگر آنکه دیروز علیرضا رحیمی، عضو هیات رئیسه مجلس گفت که ۳۱ نماینده از وزیر دفاع درباره نحوه پخش فیلم دوتابعیتی‌ها سوالی را مطرح کرده‌اند که تقدیم هیات رئیسه شد. رحیمی در گفت‌وگو با «ایسنا» اظهار کرد: بنده سوالی از وزیر دفاع درباره نحوه دسترسی به فیلم مستند مربوط به دوتابعیتی‌ها و علت پخش آن در جلسه علنی را مطرح کردم که ۳۰ نماینده دیگر آن را امضا کرده‌اند. این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآوری کرد: قبلا این مستند در کمیسیون امنیت ملی توسط سازمان اطلاعات سپاه پخش و اعلام شد که محرمانه و غیرقابل نقل است. یکشنبه هفته جاری در جریان طرح سوال کریمی قدوسی نماینده مشهد از وزیر خارجه درباره استفاده دری اصفهانی در مذاکرات هسته‌ای فیلمی از مانیتورهای مجلس شورای اسلامی در همین باره پخش شد که کریمی قدوسی قبل از پخش این فیلم گفت که این فیلم را از سازمان اطلاعات سپاه تهیه کرده است.

انتخاب ناظران مجلس در هیات امنای صندوق توسعه ملی

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز مجلس، دو عضو ناظر در هیات امنای صندوق توسعه ملی را انتخاب کردند. بر این اساس سید فرید موسوی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با ۱۳۷ رای و محمد حسینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه با ۱۳۸ رای از مجموع ۱۶۹ رای ماخوذه انتخاب شدند.

اعلام وصول طرح اصلاح قانون حمایت از خانواده

از سوی دیگر، در جلسه علنی دیروز، هیات رئیسه مجلس، طرح اصلاح قانون حمایت از خانواده را اعلام وصول کرد.همچنین مجلسی‌ها دیروز با یک فوریت طرحی موافقت کردند که در صورت تصویب نهایی آن مدت زمان تسویه بدهی تولیدکنندگان به بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری تا پایان بهمن‌ماه سال ۱۳۹۷ تمدید می‌شود.براساس گزارش «ایسنا» نمایندگان مجلس یک فوریت طرح اصلاح قانون بودجه سال ۱۳۹۷ با ۱۴۰ رای موافق، ۲۰ رای مخالف و ۷ رای ممتنع از مجموع ۲۲۰ نماینده حاضر در مجلس شورای اسلامی تصویب کردند.محمدحسین فرهنگی، نماینده تبریز به‌عنوان یکی از این طراحان اظهار کرد: ما طرح اصلاح بودجه سال ۱۳۹۷ را ارائه کردیم. در بودجه ۱۳۹۷ بندی آمده بود که به تولیدکنندگان مهلت می‌داد تا بدهی‌های خود را به بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری تا پایان شهریورماه تسویه کنند که این بند اجرایی نشد. افزود: ما در این طرح این مهلت را تا پایان بهمن‌ماه تمدید کردیم تا بتوانیم مشکلات تولیدکنندگان را رفع کنیم. این طرح بندهای دیگر لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ را اصلاح کرده که مهم‌ترین آن کمبود مهلت پرداخت بدهی تولیدکنندگان به بانک‌ها تا پایان بهمن‌ماه ۱۳۹۷ است.