او روز گذشته در گفت‌وگو با «ایلنا» جزئیات تازه‌ای ازاین ماجرا را بیان کرد. او گفت: مساله عبور از روحانی را در زمستان سال گذشته اتفاقا یک عده از اصلاح‌طلبان شروع کردند که روحانی دیگر تمام شده است و باید عبور کرد. بعضی‌ها تصورشان این بود که چون دولت الان سرحال نیست و خسته است و آن مسائل تحریم‌ها هم دارد پیش می‌آید از این فرصت استفاده شود و یک انقلابی شود و فرض کنیم دولت کنار برود. یک زمانی خود احمدی‌نژاد می‌گفت، رئیس‌جمهور استعفا بدهد و رئیس قوه‌قضائیه هم برکنار شود و رئیس مجلس هم همین طور و از اول بچینیم و از این حرف‌ها می‌زد و دیگران هم گفتند. بعضی‌ها داشتند یک فضایی در کشور به‌وجود می‌آوردند که برخی از آنها من‌باب خیراندیشی هم بود می‌گفتند که الان موقعیت مناسبی است و از این تنور گرم استفاده کنیم و دولت و همه عوض بشوند.

با هنر در ادامه این گفت‌وگو گفت: زمانی که خبرگان رهبری یک اجلاسیه داشتند و بیانیه دادند و یک مطالباتی را از دولت بیان کردند که دولت باید مشکلات گرانی را حل کند و... پنج‌شنبه همان هفته با حضرت آقا ملاقات داشتند. حضرت آقا مضمون حرفشان این بود که همه این مشکلات باید حل شود؛ اما همه کارها را دولت باید انجام دهد و همه باید از دولت حمایت کنند؛ یعنی حضرت آقا این بحث را آوردند که وضعیت غیر‌عادی نیست. دولت سر جایش است و باید کارش را بکند و البته در کنارش جلسه روسای سه قوه را هم تشکیل دادند و گفتند شما با هم کشور را مدیریت کنید و اگر در جاهایی هم نیاز به اذن من داشتید من به شما اذن می‌دهم.

باهنر در ادامه در پاسخ به این سوال که این افراد نزد مقام معظم رهبری هم رفتند، گفت: نه اصلا. یک عده فشار می‌آوردند و می‌خواستند در مملکت چو بیندارند که الان وقتش هست که بزنیم زیرش و دولت عوض بشود که حضرت آقا فرمودند مملکت خیلی هم عادی هست و باید کارش را ادامه بدهد. دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در ادامه اظهار کرد: متاسفانه بعضی وقت‌ها فضای رسانه‌ای طوری می‌شود که اگر یک کسی وسط چهارراه بلند شد و ایستاد و به رئیس‌جمهور و رئیس قوه‌قضائیه و رئیس مجلس و اینها فحش داد، می‌گویند این خیلی آدم انقلابی است. اینکه انقلابی‌گری نیست. بعضی‌ها انقلابی‌گری را در پرخاش به همه می‌دانند. اینکه انقلابی بودن نیست. انقلابی بودن این است که حرف مستدل بزنید و حرفت مشفقانه باشد و اینکه می‌گویید چه کسانی هستند تندروهای هر دو جناح هستند.

عزت‌الله ضرغامی، رئیس اسبق صدا و سیما نیز پیش‌تر در گفت‌وگویی با «ایرنا» به‌نوعی از برخی تلاش‌ها برای برکناری دولت خبر داده بود. به گزارش فرارو او در توییتر خود بخشی از این گفت‌وگو را به این شکل منتشر کرده بود: «برخی آقایان درخواست داشتند که برخی نهاد‌ها حتی آنان که زیر نظر رهبری فعالیت می‌کنند، مدیریت امور را به جای دولت بر عهده گیرند که رهبری مخالفت کردند.» اما درحالی‌که باهنر و ضرغامی هریک در گفت‌وگوی جداگانه از حمایت جدی رهبری از دولت سخن گفته‌اند، روز گذشته حسین الله‌کرم، فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با نامه نیوز در پاسخ به پرسشی درباره گزینه مد نظر آقای روحانی برای انتخابات ۱۴۰۰ گفت: نام بردن از آقای لاریجانی، آقای جهرمی، آقای ستاری‌فر و آقای جهانگیری نشانه آن است که امکان دارد دوره ریاست‌جمهوری آقای روحانی به پایان نرسد؛ بنابراین زودتر از موعد نفرات مطرح شدند. برخی فکر می‌کنند آقای روحانی به‌دلیل شکست در استراتژی باید این جایگاه را ترک کند و این می‌تواند بعد از چهلمین سال پیروزی انقلاب، نوروز ۹۸ یا بعد از انتخابات مجلس باشد. بر همین اساس این افراد زودتر از زمان مورد نظر مطرح می‌شوند. حتی اگر اعلام زودتر از موعد این نام‌ها برای انتخابات ۱۴۰۰ باشد، از شواهد و قرائن برمی‌آید که کسی خارج از این افراد نخواهد بود.»

به گزارش انتخاب، او افزود: حالا این روزها دو دیدگاه درباره روحانی مطرح است. دیدگاه نخست اعتقاد دارد او نیازی به حفظ پایگاه اجتماعی‌اش نمی‌بیند و فارغ از چنین ملاحظاتی برنامه‌های اداره دولت را پیش می‌برد تا دوره ریاست‌جمهوری‌اش به پایان برسد؛ اما در مقابل دیدگاه دیگر می‌گوید روحانی تمایل دارد رئیس‌جمهور بعد از او راه اعتدال را ادامه دهد؛ بنابراین برای این مساله پلنی را طراحی کرده است.