محمدرضا باهنر در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در مورد تغییراتی که اخیرا در تیم اقتصادی دولت رخ داده گفت: دولت آقای روحانی ۱۰ سرتیپ دارد، ولی یک سرلشکر ندارد. آدم‌هایی هستند که سابقه دارند و اقتصاد را می‌فهمند و برخی شاید ۱۵ تا ۲۰ سال وزیر بوده‌اند و مدیریت‌های کلان را کاملا متوجه هستند، اما کسی که اینها را خوب جمع کند، وجود ندارد و تمام کار روی دوش خود آقای رئیس‌جمهور افتاده است. آقای روحانی هم بالاخره وقت محدودی دارد و ممکن است به همه کارها نرسد. او در ادامه این گفت‌وگو با بیان اینکه من کاری ندارم که اختلاف آقای روحانی با آقای جهانگیری چگونه است، اما احساس می‌شود از این پست در حد شأنش استفاده نمی‌شود، گفت: معاون اول پست مهمی است و حتی اگر مشکلاتی با هم دارند و نمی‌توانند با هم کار کنند خوب است که رئیس‌جمهور تصمیم بگیرد و معاون اولی را منصوب کند که بتواند با او کار کند و بخش‌های زیادی از کار را به او بسپارد.

باهنر در بخش دیگری از این گفت‌وگو تاکید کرد: الان موقع درگیری با دولت نیست و نه‌تنها کسانی که از دولت حمایت کرده‌اند نباید درگیر شوند، حتی به رقبای دولت هم بارها از رسانه‌ها و موضع‌گیری‌هایم اعلام کرده‌ام که وقت مقابله با دولت، الان نیست. حتی بعضی‌ها سوال می‌کنند که انتخابات ۱۴۰۰ و مجلس چه می‌شود؟ اصلا الان وقت کشاندن این مسائل به رسانه‌ها نیست چون دولت هنوز بیش از دو سال زمان دارد و زمان حساسی هم است. او افزود: نمی‌خواهم بگویم بحران هست ولی بالاخره یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی علیه ما طراحی شده و در کنار آن چیزی که لمس نمی‌شود و اهمیتش شاید بیش از جنگ اقتصادی باشد، «جنگ رسانه‌ای» است. باهنر در ادامه گفت: الان اصلا زمان نقد کردن دولت نیست. زمان انتخابات، رقابت‌ها باشگاهی است و در زمان مستقر شدن دولت رقابت ملی است و آن موقع نباید احزاب دنبال سهم‌شان باشند. البته اگر رئیس‌جمهور بتواند از تمام جریانات سیاسی و سرمایه‌های انسانی استفاده کند، خیلی خوب است، اما اگر این کار را هم نکرد باز وقت جنگ و دعوا نیست. او افزود: یک عده قبلا این کار را کردند و حتی مساله استعفای دولت و تغییر آن را از برخی جریانات رادیکال شنیدیم که الحمدلله مساله جمع شد. نماینده سابق مجلس اظهار کرد: می‌گوییم قیمت ارز باید مدیریت و کنترل شود و به مردم نباید فشار اقتصادی وارد شود. این را اصولگرا، تندرو،‌ کندرو و لیبرال هم می‌گویند. ما در خیلی از مسائل مواضع مشترک داریم، ولی ایرادمان این است که عده‌ای بیرون نشسته‌اند و می‌گویند لنگش کن.

او افزود: ما می‌گوییم دولت الان در میدان مبارزه است و باید کمکش کنیم. این کمک هم سیاسی و جناحی نیست. بازی داریم تا بازی. پرسپولیس با تیم ژاپنی که مسابقه می‌دهد، آبی‌ها هم تشویق می‌کنند، ولی در بازی شهرآورد آبی‌ها یک طرف و قرمزها طرف دیگر می‌نشینند. حداقل باید اینقدر تدبیر در عالم سیاست داشته باشیم. مدتی قبل که خبرگان خدمت رهبر انقلاب رسیدند، به دولت یکسری نقد داشتند که دولت برای گرانی چه کار کرده است و سوالاتی از این دست. آقا فرمودند این نصیحت‌ها باید باشد، ولی همه باید دولت را حمایت کنند؛ چون دولت در میدان کار است. اینکه فقط بنشینیم و نق بزنیم مشکل حل نمی‌شود. او همچنین گفت: زمانی که در مورد برجام به مشکل برخوردیم حتی برخی تندروهای اصلاح‌طلب می‌خواستند حساب خود را از دولت جدا کنند. این هم بی‌معرفتی است که کسی بخواهد در این موقعیت حسابش را از دولت جدا کند.

قرار ورود به صحنه انتخابات را ندارم

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در بخش دیگری از این گفت‌وگو اظهار کرد: من که آب پاکی را روی دست خودم، دوستان و رقبای‌مان ریخته‌ام. من دیگر قرار ورود به صحنه انتخابات را ندارم؛ نه انتخابات مجلس و نه ریاست‌جمهوری.

مردم گلایه دارند

باهنر در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به دفاع مردم از حاکمیت در ۲۲ بهمن، روز قدس و ۱۳ آبان گفت: جنس و ذات مردم این است اما معنایش این نیست که راهپیمایی‌کنندگان از دولت گلایه ندارند. گلایه دارند خوب هم دارند. از مجلس و از من سیاستمدار گلایه‌مند هستند. ما باید سمعک داشته باشیم و این صداها را هم بشنویم. همه‌اش فقط به‌به و چه‌چه نشود و صدای مردم را هم بشنویم. او در پاسخ به این سوال که آیا آیین‌نامه هیات عالی نظارت بازنگری می‌شود، گفت: از قبل، آیین‌نامه نظارت مصوبه رهبر انقلاب را داریم که الان هم اعمال می‌شود. اینکه هیات عالی نظارت تشکیل شده، بعضی جاها تجدیدنظر انجام شده که در حال بررسی هستیم، ولی تا زمانی که آیین‌نامه جدید نیامده، براساس آیین‌نامه گذشته عمل می‌کنیم. باهنر همچنین گفت: هیات عالی نظارت شخصیتی جدا از مجمع تشخیص دارد.