محمود واعظی در گفت‌وگو با «ایسنا» بیان کرد: از مجلس می‌خواهیم در چنین مسائلی به جای مطرح کردن استیضاح وزیر، کمیته مشترک با دولت تشکیل دهد تا براساس انصاف به موضوع رسیدگی شود. همچنین قوه‌قضائیه نیز می‌تواند مساله را بررسی کند. او ادامه داد: در این مشاجره که میان نماینده مجلس و کارمند گمرک ایجاد شد، مساله قومیت یا مذهب نیز مطرح نشد و آنچه در فیلم رخ داد ربطی به قومیت و مذهب نداشت و کسی که آنجا در گمرک نشسته بود نمی‌دانست نماینده اهل کدام شهر است. همه نمایندگان برای دولت عزیز هستند و هر نماینده از هر جا آمده ما به رای مردم احترام می‌گذاریم. رئیس دفتر رئیس‌جمهور در پایان با اشاره به اینکه «دولت و مجلس باید حرمت هم را داشته باشند»، گفت: هم دولت باید حرمت مجلس را داشته باشد و هم مجلس حرمت دولت را داشته باشد و این رابطه یک طرفه نمی‌شود.

همچنین فاطمه سعیدی، سخنگوی فراکسیون امید مجلس در گفت‌وگو با «ایلنا» از تشکیل کمیته‌ای در این فراکسیون درخصوص پیگیری ماجرای نماینده سراوان خبر داد و گفت: مسوولان وزارت اقتصاد و آقای درازهی را دعوت خواهیم کرد تا توضیحات خود را ارائه کنند. سپس بعد از شنیدن سخنان هر دو طرف نتیجه‌‌‌گیری خواهیم کرد که قطعا در اختیار مردم خواهیم گذاشت.

انتقاد یک نماینده از طرح استیضاح وزیر اقتصاد

از سوی دیگر محمد قسیم عثمانی، نماینده مردم بوکان که به شدت از برگزاری نشست غیرعلنی برای موضوع پیش آمده برای نماینده سراوان انتقاد کرد، در گفت‌وگو با «انتخاب» گفت: هر کس از مدیر خود تبعیت می‌کند و رفتار کارمند حراست تحت این عنوان که به نماینده گفت من از شما دستور نمی‌گیرم کاملا درست است چراکه او از مدیر مربوطه خود دستور می‌گیرد. در این نقطه هم عکس‌العمل درازهی به هیچ عنوان قابل‌توجیه نیست که البته از این بابت عذرخواهی هم کرد. عثمانی با اشاره به تلاش نماینده سراوان برای استیضاح وزیر اقتصاد اظهار کرد: درازهی در مورد درخواست استیضاح وزیر احساساتی عمل کرد. اگر قرار باشد براساس ناهماهنگی‌ها، وزرا را استیضاح کنیم، مردم هم ما را استیضاح می‌کنند.