البته در همین زمان یعنی از ۲۳ تا ۲۶ دی‌ماه اعضای کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ تشکیل جلسه می‌دهند و بودجه را بررسی می‌کنند. مجلس از ۳۰ دی تا ۱۷ بهمن به مدت سه هفته جلسه علنی دارد و در این زمان نیز کمیسیون تلفیق جلساتش را تشکیل می‌دهد و بعد از آن یک هفته یعنی از ۲۱ تا ۲۴ بهمن نمایندگان مجلس به حوزه‌های انتخابیه خود می‌رود و سپس مجلس از ۲۷ بهمن بررسی بودجه ۹۸ را آغاز می‌کند. در خبری دیگر، دیروز کلیات لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصویب شد. 

تصویب طرح «تشدید مجازات اسیدپاشی» در کمیسیون قضایی

خبر دیگر از مجلس آنکه سیده فاطمه حسینی، نماینده تهران در مجلس از تصویب جزئیات طرح «تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه‌دیدگان ناشی از آن» در جلسه عصر دیروز کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس خبر داد. حسینی طراح این طرح در گفت‌وگو با «ایسنا» افزود: با تصویب جزئیات طرح، کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، گزارش آن را برای قرار گرفتن در دستور کار صحن علنی به هیات‌رئیسه ارائه می‌کند. نماینده تهران در مجلس در تشریح جزئیاتی از این طرح گفت: در موضوع تشدید مجازات اسیدپاشی، علاوه بر قصاص نفس یا عضو، با توجه به میزان دیه اعضای بدن، حبس‌های تعزیری درجه ۱ تا ۴ پیش‌بینی شده است. به گفته حسینی، بر مبنای یکی از مواد این طرح، تشدید مجازات معاونت در جرم اسیدپاشی پیش‌بینی شده است. او در ادامه با اشاره به مواد مربوط به حمایت از بزه‌دیدگان ناشی از اسیدپاشی در این طرح، به پیش‌بینی راهکارهایی در زمینه تامین هزینه‌های درمان بزه دیده و همچنین خسارات روانی و اجتماعی وارد بر وی اشاره کرد و توضیح داد: همچنین پرداخت دیه از بیت‌المال در صورت عدم‌دسترسی یا شناسایی مرتکب نیز در این طرح مورد توجه قرار گرفته است.

تصویب طرح ممنوعیت استفاده نمایندگان از تلفن همراه 

همچنین غلامرضا کاتب، عضو کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس دیروز در گفت‌و‌گو با «ایرنا» از تصویب طرح ممنوعیت استفاده نمایندگان از تلفن همراه در این کمیسیون خبر داد و گفت: ۱۵۱ نفر از نمایندگان با امضای این طرح تاکید کردند که نباید در صحن مجلس از تلفن همراه استفاده کرد.

تکلیف دستگاه‌های اجرایی برای ثبت‌سفارش کالا 

در خبری دیگر از پارلمان، نمایندگان مجلس در جلسه علنی دیروز، در ادامه بررسی طرح حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی دستگاه‌های اجرایی را مکلف کردند که قبل از واردات کالا یا تهیه خدمات از خارج کشور نسبت به ثبت‌سفارش کالا یا خدمت مربوط طبق قانون مقررات صادرات و واردات اقدام کنند. همچنین دیروز هیات‌رئیسه مجلس سوال ملی نادر قاضی‌پور و علیرضا محجوب نمایندگان ارومیه و تهران از وزیر راه و شهرسازی درباره عدم‌جلوگیری از افزایش بی رویه نرخ بلیت هواپیما را اعلام وصول کرد.