به گزارش خبرگزاری میزان، جعفری دولت‌آبادی درخصوص آخرین وضعیت شناسایی اموال وحید مظلومین گفت: باید توجه داشت که هنگام دستگیری از این فرد، سکه‌ای کشف نشد؛ اما اموال زیادی از او کشف شد و یکی از معاونان ماموریت پیدا کرد تا شناسایی اموال انجام شود. اموالی از وی در کیش و تهران شناسایی شده و به محض نهایی شدن این گزارش به ضبط اموال وی اقدام خواهیم کرد.

حمله سگ در لواسان

دادستان تهران، در ادامه این گفت‌و‌گو در پاسخ به سوالی در رابطه با حمله سگ به یک دختربچه در لواسان گفت: در رابطه با حمله سگ، پرونده در لواسان تشکیل شده و طبق قانون درباره دیه آن رسیدگی صورت می‌گیرد.

جعفری دولت‌آبادی افزود: در قانون ایران از بحث آسیب رساندن که ضمانت آن دیه است؛ اما اینکه اگر صاحب سگ مراقبت و حفاظت نکند یا ایجاد مزاحمت کند، بحث دیگری است. دادستان تهران تاکید کرد: در حال حاضر ما در تهران این مشکل را داریم. در برخی از پارک‌ها، عده‌ای از گردانندگان سگ برای سایرین مزاحمت ایجاد می‌کنند که این غیر از بحث ضمانت اجرایی حمله سگ به افراد است. او در پاسخ اینکه آیا قانون در این باره مسکوت است، گفت: قانون در بحث سگ می‌گوید که اگر سگ حمله کند که صاحبش مراقبت نکرده حتما باید پاسخگو باشد. جعفری دولت‌آبادی تاکید کرد: مزاحمت غیر از بحث دیه است، مواردی که مزاحمت به منزله آزردن مردم باشد می‌شود اقدام کرد ولی اینکه صرف عدم مراقبت باشد باید دیه‌ تعلق بگیرد و قانون در این حد را پیش‌بینی کرده است. او افزود: بنابراین سگ‌گردانی اگر موجب مزاحمت مردم شود باید اقدام کرد.

جعفری دولت‌آبادی درخصوص لزوم تمرکز رسانه‌ها در سه محور مهم تصریح کرد: رسانه‌ها، صدا و سیما و فضای مجازی همه باید در سه امر مهم متمرکز شوند. مردم باید به آینده کشور و انقلاب امیدوار باشند. نباید اخبار و شایعاتی منتشر شود که آنها را مایوس کند؛ نباید شایعات خلاف پخش شود. دومین موضوع کارآمدی نظام اسلامی است، نباید نظام اسلامی را متهم کنند که ناکارآمد است. دادستان تهران تاکید کرد: اعتماد مردم به مسوولان نیز مورد بعدی است. مردمی که امروز در آستانه چهل سالگی انقلاب هستند نباید اعتمادشان سلب شود، بنابراین کسانی که تریبون در دست دارند اعم از مسوول و غیرمسوول، رسانه‌های جمعی، صدا و سیما، کانال‌های خبری، پست‌های اینستاگرامی و کسانی که می‌توانند پیغام دهند و مطلب منتشر کنند باید توجه کنند تخریب، توهین، سلب اعتماد مردم از مسوولان، انتشار اخبار دروغ، نشر اکاذیب و توهین به مسوولان اشکال دارد و نتیجه‌اش این می‌شود که دادستان ورود و آنها را تعقیب کند.

دادستان تهران افزود: اینکه گفته می‌شود دادستانی فردی را احضار کرده  [و آن فرد]هنوز به دادسرا نیامده، می‌گویند تحویل زندان شده صحیح نیست؛ بنابراین رسانه‌ها باید در این کار‌ها تجدیدنظر کنند و نباید مرتب ذهن مردم را با دادن آدرس‌های اشتباه در حوزه‌های مختلف سرگرم کنند. جعفری دولت‌آبادی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه خبر ممنوع الخروجی رئیس سازمان خصوصی‌سازی در حالی منتشر شد که این فرد گفته است در این مورد چیزی به وی ابلاغ نشده است، گفت: وقتی مطبوعات می‌خواهند خبر‌های قضایی منتشر کنند، باید از مجاری قضایی تاییدیه بگیرند. وقتی این اخبار بدون تاییدیه از مرجع قضایی منتشر شود محل اشکال است. او افزود: برای موضوع واگذاری خصوصی‌سازی بعد از اینکه مجلس تقاضای بررسی کرد موضوع به شعبه بازپرسی دادستانی ارجاع شده است و ما اصل واگذاری‌ها را بررسی می‌کنیم و این موضوع تحت رسیدگی است.

دادستان تهران در پاسخ به سوالی درباره پرونده میثم رضایی، مدیر شرکت مفتاح خودرو گفت: این فرد هنگامی که از زندان آزاد شد دوباره وارد فعالیت‌های تجاری شد که گزارشاتی در این خصوص واصل شد و طراحی کرده بود که به خارج از مرز برود اما با هوشیاری مامورین دستگیر شد. با توجه به اقداماتی که این فرد کرده بود، پرونده‌هایی در دستگاه قضایی و پلیس مفتوح داشت که بعد از دستگیری این پرونده‌ها به جریان افتاد و به حبس محکوم شد و هنوز حکم قطعی نشده است. ازسوی دیگر دادستان تهران در هشتمین نشست دادستانی تهران با مدیران رسانه‌ها، با اشاره به اظهارات یک مقام دولتی مبنی‌بر اینکه «از حصر پوسته‌ای باقی نمانده است»، گفت: در مورد گوینده این مطلب کیفرخواست صادر و پرونده به دادگاه ارسال شده است.