زنگنه برای پاسخ به سوالات هدایت‌الله خادمی نماینده ایذه و باغملک و علی ساری نماینده اهواز به مجلس می‌رود و غلامی نیز برای پاسخ به سوالات محمدمهدی زاهدی نماینده کرمان و راور، محمدحسین فرهنگی و سیدحمایت میرزاده نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر و گرمی و دشت مغان در مجلس شورای اسلامی حضور می‌یابد.از سوی دیگر نمایندگان مجلس بررسی بخش‌های باقی‌مانده از طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را نیز در دستور کار دارند. کمیسیون شوراها نیز درباره ماده مربوط به فعالیت انتخاباتی احزاب در این طرح، گزارشی ارائه خواهد کرد که نمایندگان آن را بررسی می‌کنند. همچنین گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در باره لایحه حمایت از محیط‌بانان و جنگلبانان نیز در دستور کار این هفته صحن علنی قرار دارد. گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آنها نیز ازجمله موارد دستور کار این هفته مجلس است.

FATF نیازمند تصمیم مصلحتی است

در خبری دیگر از پارلمان، رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با بیان اینکه فضای مجلس فضای پیگیری طرح برگزاری رفراندوم نیست، گفت: تعیین تکلیف پیوستن به FATF نیازمند تصمیم مصلحتی است. حشمت‌الله فلاحت‌پیشه درباره دلایل تعلل مجمع تشخیص در بررسی و تعیین تکلیف لوایح پالرمو وCFT به خبرآنلاین گفت: واقعیت آن است که درخواست تعویق نظردهی درباره لوایح مذکور در مجمع تشخیص با موافقت مجلس و دولت صورت گرفت؛ یعنی در این زمینه نه تنها منع و مشکل قانونی وجود نداشت بلکه تصمیمی که گرفته شد، تصمیمی اجماعی بین مجمع و دولت و مجلس بود. او درباره تلاش برخی نمایندگان برای آماده‌سازی طرحی به منظور اجرای اصل ۵۹ قانون اساسی درباره لوایح پالرمو و CFT ادامه داد: اینکه نمایندگان بخواهند به‌دلیل تعویق در تعیین تکلیف لوایح مرتبط با FATF رفراندوم برگزار کنند حق نمایندگان است اما بر این عقیده‌ام که موضوع FATF موضوعی است که نیازمند تصمیم مصلحتی است و باید مباحث آن در مجمع تشخیص صورت بگیرد که هم‌اکنون نیز همین روال در حال انجام است، در شرایط کنونی فضای مجلس را فضای برگزاری رفراندوم نمی‌بینم. فلاحت‌پیشه یادآوری کرد: مجلس نظر خود را نسبت به لوایح مرتبط با FATF در قالب رویه حاکم بر کنوانسیون‌های بین‌المللی با لحاظ حق تحفظ‌هایی داده است ولی تاکید می‌کنم که حل این موضوع نیازمند تصمیمی مصلحتی است.

شایعه منتفی شدن برگزاری استانی انتخابات مجلس

خبر دیگر آنکه براساس گزارش باشگاه خبرنگاران، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان، شایعه منتفی شدن استانی شدن انتخابات از سوی این شورا را رد کرد. او با اشاره به این شایعه گفت: این موضوع صحت ندارد و این مصوبه در مجلس در حال بررسی بوده و هنوز به شورای نگهبان ارسال نشده است.