در این جلسات که جداگانه و با حضور هر یک از معاونان رئیس‌جمهور با روحانی تشکیل شد؛ معاونان رئیس‌جمهور دستاوردها و برنامه‌های اجرا شده در سال ۹۷ در حوزه عملیاتی تحت مدیریت خود را تشریح و به بیان نیازها و برنامه‌های سال‌جاری پرداختند. رئیس‌جمهور پس از بررسی گزارش‌ها، با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات آقایان دکتر عیسی کلانتری، مهندس علی اصغر مونسان، خانم دکتر معصومه ابتکار و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی رهنمودها و نکاتی ضروری را برای بهبود روند اجرای برنامه‌های سال‌جاری این مجموعه‌ها ارائه کرد. همچنین روحانی در جلسه‌ای جداگانه با دکتر مجید تخت‌روانچی، نماینده جدید جمهوری اسلامی ایران در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک دیدار و توصیه‌ها و نکات مورد نظر خود را به وی ارائه کرد.

تخت‌روانچی چندی پیش به‌عنوان سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد انتخاب شد و قرار است جایگزین غلامعلی خوشرو شود. مجید تخت‌روانچی با وجود سوابق کاری بسیار اما بعد از آغاز مذاکرات هسته‌ای به چهره‌ای شناخته شده در عرصه دیپلماسی کشور تبدیل شد. وی که از سن ۲۵ سالگی در وزارت خارجه مشغول به‌کار بود، در زمان مذاکرات ایران با گروه ۱+۵ به‌دلیل کارنامه پروپیمان دیپلماتیکش از سوی محمدجواد ظریف به‌عنوان یکی از اعضای اصلی تیم مذاکره کننده هسته‌ای انتخاب شد. او نقش مهمی در توافق ژنو بازی کرد. شاید هم نقشی فراتر از دیگران؛ نقشی در حد مهندس یک مذاکره حساس.

این دیپلمات میانسال، سابقه فراوانی در مذاکرات حساس جمهوری اسلامی ایران با کشورهای مختلف دارد. جدا از نقش‌آفرینی در مذاکرات پذیرش قطعنامه ۵۹۸ او در مذاکرات هسته‌ای سال ۸۲ نیز یکی از اعضای تیم مذاکره کننده به ریاست حسن روحانی بود. از او به‌عنوان دیپلماتی کم حاشیه یاد می‌شود؛ فردی آرام و کم حرف. اما شواهد نشان می‌دهد او فقط از نگاه بیرونی دیپلماتی حاشیه‌نشین است و در رفع پیچیدگی‌های مسائل سیاست خارجی ایران نقش اساسی ایفا می‌کند. به نوشته سایت خبری فرارو، او بود که توانست در کمتر از سه ماه روابط آشوب زده تهران و لندن پس از حمله به سفارت این کشور در تهران را بهبود ببخشد و شرایطی را مهیا کند که به سرعت کاردارهای غیرمقیم دو کشور انتخاب شوند و روابط دو کشور رونقی تازه بگیرد. به گزارش خبرگزاری فارس، پیش از روانچی، غلامعلی خوشرو عهده‌دار این سمت بود که در پی تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان به تهران بازگشت و از آن زمان «اسحاق آل‌حبیب» معاون نمایندگی ایران، سرپرست این نمایندگی بود. خوشرو از بهمن ۱۳۹۳ عهده‌دار این سمت و قبل از آن هم به‌عنوان سفیر ایران در سوئیس مشغول به خدمت بود.