البته ما قصد بستن تنگه هرمز را نداریم مگر اینکه اقدامات دشمنان به جایی برسد که مجبور شویم و چاره‌ای جز این وجود نداشته باشد.رئیس ستادکل نیروهای مسلح در بیست و سومین همایش سراسری فرماندهان، روسا و مدیران ناجا که روز گذشته با حضور سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی، سردار ایوب سلیمانی جانشین فرمانده ناجا، فرماندهان، مدیران و روسای نیروی انتظامی برگزار شد، افزود: ما خواهان باز بودن این تنگه راهبردی هستیم، روزانه کالا و نفت کشورهای مختلفی همچون ایران از این تنگه عبور می‌کند و مسوولیت امنیت این تنگه برعهده نیروهای مسلح ایران است.به گزارش «ایرنا» رئیس ستادکل نیروهای مسلح ادامه داد: مقامات ما هم این مساله را عنوان کردند که ما به‌دنبال بستن تنگه هرمز نیستیم، اما اگر دشمنی دشمنان زیاد شود، قادر به این کار خواهیم بود. سرلشکر باقری توضیح داد: امروز همه کشتی‌ها و ناوهای جنگی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای باید پاسخگوی سوالات پاسداران انقلاب اسلامی در تنگه هرمز باشند و ناوهای آمریکا نیز تاکنون پاسخگوی سوالات پاسداران سپاه بوده‌اند و تاکنون مشکلی وجود نداشته است. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: آنان می‌دانند که امنیت این تنگه نیز بر عهده کیست.

آخرین وضعیت مرزبانان ربوده شده

وی درخصوص آخرین وضعیت مرزبانان ربوده شده ایرانی نیز گفت: همکاران ما پیگیر این مساله هستند و پیگیری‌ها ادامه دارد. نخست وزیر پاکستان در سفری که به ایران داشت قول داد مساله پیگیری شود و امیدوارم در آینده نزدیک نتایج آن حاصل شود.رئیس ستادکل نیروهای مسلح درباره پیگیری دستگیری عوامل تروریستی حمله به اتوبوس کارکنان سپاه پاسداران در جاده خاش نیز اظهار کرد: تعدادی از عوامل تروریستی این حادثه دستگیر شدند و تعدادی هم به خاک کشورهای همسایه فرار کردند. آنهایی که دستگیر شدند مراحل قضایی را طی می‌کنند.

توطئه‌ها ادامه خواهد داشت

همچنین به گزارش «ایسنا» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در این همایش که در مقر مرکزی ناجا برگزار شد تاکید کرد که رونق تولید بدون ناجا امکان‌پذیر نخواهد بود. وی با بیان اینکه تحریم‌های پی‌در‌پی و اعلام سپاه به‌عنوان نیروی تروریستی و پس از آن لغو معافیت‌های نفتی کشورها در خرید نفت جزو توطئه‌های اخیر دشمنان است گفت: این توطئه‌ها قطعا ادامه خواهد داشت و ما باید در برابر آنها آماده باشیم.

مردم به نفاق و سلطنت‌طلبان توجهی ندارند

در ادامه این همایش عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور گفت: تلاش و برنامه‌ریزی دشمن برای تبدیل کردن سال ۹۷ به جریان‌های اعتراضی و بی‌ثبات کردن امنیت در کشور با توجه به هزینه‌‌کرد منابع و اجماع‌سازی به‌دلیل هوشیاری مردم و نیروی انتظامی تحقق نیافت. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی افزود: اکنون با تمسک بر معاندان، فکر می‌کنند می‌توانند به اهداف خود برسند، در سال قبل در سه مورد به‌دنبال جمع کردن تمام معاندان بودند اما موفق نشدند؛ زیرا پایگاهی در کشور ندارند، مردم به نفاق و سلطنت‌طلبی توجهی ندارند اما دشمنان به سیاست‌های پوسیده خود بازگشتند، ما مقابل این فشارها ایستادگی می‌کنیم البته استقامت هزینه دارد و باید این هزینه‌ها را به حداقل برسانیم، هر زمان انسجام داخلی داشتیم، موفق شدیم.

دفاع وزیر کشور از ارسال پیامک‌های امنیت اخلاقی

وزیر کشور در ادامه توضیحاتی را درباره‌ حواشی ایجاد شده پیرامون طرح امنیت اخلاقی و پیامک‌های ارسال شده ارائه کرد. به گزارش «ایسنا» عبدالرضا رحمانی‌فضلی در حاشیه بیست و سومین همایش سراسری فرماندهان و روسای ناجا با دفاع از این اقدام گفت: ناجا باید قانون را رعایت کند و آنچه باید از سوی ناجا انجام شود عمل به قانون است. تامین امنیت شهروندان جزو وظایف ناجا است و این نیرو تاکنون با تدبیر و رعایت مصالح در این خصوص عمل کرده است. وی ادامه داد: روشی در زمان سردار اشتری باب شد که روش خوبی است و من نیز آن را می‌پسندم. در این روش به جای آنکه در کوچه و خیابان با مظاهر علنی برخورد شود، ماموران پلیس ضمن اینکه گشت‌های خود را داشته و اقدام به امر به معروف می‌کنند برای افراد متخلف پیامکی را صادر می‌کنند و بر این اساس به افرادی که دچار خطا و اشتباه شدند تذکر می‌دهند و وقتی این موضوع به دو یا سه مورد می‌رسد باید تعهد دهند.رحمانی‌فضلی با تاکید بر اینکه ما کشوری اسلامی هستیم گفت: باید به ضابطان و مجریان قانون که براساس قانون عمل می‌کنند احترام بگذاریم و کاری نکنیم که خدایی نکرده طوری رفتار شود که شاهد سوءاستفاده دشمنان باشیم.همزمان سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در این خصوص گفت: افرادی که در جامعه ایران حرکت می‌کنند باید شئونات را رعایت کنند؛ این در حالی است که این افراد بحث پرونده قضایی و دادسرا نخواهند داشت.

آمادگی مقابله با تحریم‌های سخت‌تر

ازسوی دیگر سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی در سومین همایش فرماندهان، روسا و مدیران ناجا تاکید کرد که این نیرو آمادگی مقابله با تحریم‌های سخت‌تر از سال‌های گذشته را نیز دارد.