سردار صفوی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه اداره کشور کار بسیار دشواری است، گفت: شما طلاب و علما که با مردم سر و کار دارید، باید بتوانید مسائل پیچیده سیاسی و امنیتی را برای مردم تبیین کرده و نسل جوان کشور را بسازید. وی در ادامه با بیان اینکه جامعه ما درحال یک پوست‌اندازی است، گفت: ابتدای انقلاب جمعیت ایران ۳۲ میلیون ولی اکنون بالای ۸۰ میلیون نفر است و این یعنی بیش از ۴۶ میلیون نفر افرادی هستند که انقلاب و امام را ندیده‌اند. ۳۰ سال از پایان جنگ می‌گذرد و بسیاری از جوانان کشور، اندیشه، تفکر، لباس پوشیدن و آرزوهایشان با ما فرق دارد.  

دستیار ویژه رهبر انقلاب اضافه کرد: فاصله زمانی رخدادها به هم نزدیک شده و فرصت‌ها و تهدیدها در هم تنیده شده است؛ مسائل امنیتی با سیاسی، مسائل سیاسی با اقتصادی و... به یکدیگر مرتبط شده است؛ بر همین اساس رهبر معظم انقلاب چند سال پیش تاکید کردند که ما در یک پیچ تاریخی قرار داریم و اگر از این پیچ عبور کرده و چند سال دیگر مقاومت کنیم، به پیروزی خواهیم رسید. وی با بیان اینکه نظام سیاسی کشور یک نظام انتخابی است، گفت: اگر مردم کشورمان در انتخابات‌های شورای شهر، مجلس شورای اسلامی و ریاست‌جمهوری درست انتخاب کنند خیلی چیزها درست می‌شود اما چه کنیم که مردم ما احساساتی هستند و شب یک فکر می‌کنند و صبح یک رای دیگر می‌دهند.

آغاز دوران جنگ سرد جدید

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه به گفته بسیاری از کارشناسان، جهان امروز از قدرت نظامی به سمت قدرت فرهنگی و سیاسی درحال عبور است، گفت: به نظر برخی اندیشمندان دوران جنگ سرد جدیدی آغاز شده و جهان غرب به رهبری آمریکا با سه چالش مهم روبه‌رو شده است.

وی افزود: اولین چالش با ماهیت نظامی است که نمادش پیمان ناتو است. شوروی از هم پاشید اما قدرت نظامی و ساختار اطلاعاتی خود را حفظ کرد.

سردار صفوی با بیان اینکه دومین چالش پیش‌روی دنیای غرب به رهبری آمریکا چالشی اقتصادی است، گفت: این چالش با چینی‌هاست چه آنکه چینی‌ها مصمم هستند تا سال ۲۰۳۰ بر قدرت اقتصادی آمریکا غلبه کرده و به قدرت اول اقتصادی دنیا تبدیل شوند.

دستیار ویژه مقام معظم رهبری چالش سوم جهان غرب به رهبری آمریکا را چالش فرهنگی و تمدنی عنوان کرد. همچنین به گزارش خبرگزاری مهر، مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: آمریکا با چالش قدرت انقلاب اسلامی و فرهنگ مقاومتی که به محوریت ایران اسلامی در منطقه درحال شکل‌گیری است مواجه است.

سردارصفوی افزود: اکنون گسل استراتژیکی با ماهیت نظامی درحال شکل‌گیری است و آمریکا و اروپا را مقابل چین و روسیه قرار داده است مهم‌ترین کشورهای اروپایی انگلیس و فرانسه با قدرت نظامی بحری در جنگ افغانستان و عراق در مقابل جنگ بری با روسیه روبه‌رو شدند.