او با بیان اینکه انجام حملات به سوریه و لبنان به‌دلیل نزدیکی به اسرائیل براساس این استراتژی قابل درک هست ولی نمی‌تواند درباره حملات انجام شده در عراق مصداق یابد، اظهار کرد: این حملات زمانی می‌تواند مصداق یابد که اسرائیلی‌ها به این جمع‌بندی رسیده باشند که حشدالشعبی یک تهدید امنیتی بالفعل برای آنها است و حشدالشعبی را در جایگاه برابر مانند حزب‌الله لبنان قرار دهند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل یکی از دلایل حملات انجام‌شده از سوی رژیم صهیونیستی را شرایط کنونی منطقه دانست و تاکید کرد: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل سال‌ها است که سردمدار و رهبر جبهه ضدایرانی بوده است. او در این سال‌ها به‌ویژه در دو سال گذشته تلاش کرده است تا درگیری‌هایی به‌ویژه میان ایران و آمریکا و ایران و کشورهای عربی رخ دهد. قهرمان‌پور ادامه داد: تحلیل نتانیاهو از این درگیری‌ها آن بود که این مسائل به ضرر ایران تمام می‌شود. او پس از انهدام پهپاد آمریکایی توسط ایران و همچنین توقیف کشتی انگلیسی منتظر واکنش تندی از سوی ایالات‌متحده و ایجاد جبهه جدیدی علیه ایران بود؛ اما هیچ‌کدام از پیش‌بینی‌ها و انتظارات نتانیاهو به وقوع نپیوست.

او تاکید کرد: برخلاف انتظار و امید نخست‌وزیر اسرائیل مبنی بر درگیری میان ایران و آمریکا، نه تنها جنگ و درگیری‌ای میان تهران و واشنگتن رخ نداد، بلکه این کشور و اتحادیه اروپا و همچنین عربستان سعودی و امارات متحده عربی - که دو کشور همراه با سیاست‌های ضد ایرانی بودند – در مسیر تنش‌زدایی و کاهش تنش با ایران قرار دارند که این به سود اسرائیل نیست. این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی نتانیاهو را بازنده اصلی کاهش تنش ایران با کشورهای منطقه و غرب خواند و ابراز کرد: ارزیابی اسرائیلی‌ها از شرایط موجود و روند کنونی این است که تداوم این روال موجب شکست و انزوای اسرائیل و در نتیجه حاشیه‌نشینی آنها خواهد شد و به همین خاطر، آنها ماجراجویی‌های جدیدی به راه انداخته‌اند. قهرمان‌پور یکی دیگر از دلایل ماجراجویی‌های نتانیاهو را مسائل داخلی عنوان کرد و گفت: درحالی‌که انتخابات داخلی در اسرائیل نزدیک می‌شود، شخص نتانیاهو و همسرش متهم به فساد مالی، دادن پول به رسانه‌ها برای نگارش مطالبی به سود آنها و همچنین فساد اداری و سوءاستفاده از جایگاهشان هستند و این مسائل موجب شده تا نتانیاهو در شرایط دشواری قرار بگیرد. او افزود: شرایط داخلی و موقعیت کنونی نتانیاهو به‌گونه‌ای است که جبهه راست افراطی به رهبری آویگدور لیبرمن، وزیر سابق امورخارجه اسرائیل هم گفته حاضر به ائتلاف با نتانیاهو نیست و همین امر موجب شده تا او و حزب لیکود در موقعیت شکننده‌ای قرار بگیرند. قهرمان‌پور درباره احتمال دستیابی به یک توافق در پی افزایش تحرکات دیپلماتیک از سوی فرانسه و تاثیر آن بر ماجراجویی‌های اسرائیل بیان کرد: افزایش تحرکات دیپلماتیک از سوی ایران و فرانسه و تلاش‌هایی که به ابتکار پاریس برای کاهش بحران و تنش‌زدایی انجام می شود، برخلاف خواست اسرائیل است و تل‌آویو با این تلاش‌ها و اساسا هرگونه تنش‌زدایی و کاهش تنش با ایران مخالفت می‌کند. او گفت: افزایش تحرکات دیپلماتیک امیدواری‌ها برای حفظ برجام را افزایش داده است و این درحالی است که نتانیاهو از همان ابتدا، مخالف برجام بود. حفظ توافق هسته‌ای و تداوم مسیر تنش‌زدایی برخلاف خواست اسرائیل است و این مساله موجب شود آنها برای عدم تحقق این مساله، دست به هر اقدامی بزنند.