وی به اهمیت همکاری‌های کشورهای منطقه به‌ویژه در تامین صلح و ثبات تاکید کرد و افزود: «به‌طور نمونه کشورهای همسایه افغانستان اعم از ایران، هند، پاکستان و آسیای مرکزی می‌توانند همکاری خوبی را برای تامین امنیت در این کشور و منطقه با یکدیگر داشته باشند و حفظ ثبات و امنیت در کشورهای منطقه باید بدون دخالت بیگانگان حل‌وفصل شود.»  ولایتی همچنین به مساله کشمیر اشاره و بر حل‌وفصل درست و دقیق موضوعات مرتبط بدون دخالت بیگانگان تاکید کرد.

در ادامه این دیدار قائم‌مقام وزیرخارجه هند به اهمیت روابط ایران و هند اشاره کرد و گفت: «ما برای توسعه همکاری با ایران بسیار اهمیت قائل هستیم که نقش موثر و مهمی در منطقه و جهان اسلام دارد و شخصیت جناب‌عالی که یکی از چهره‌های سیاسی برجسته و شناخته شده در هند هستید برای توسعه همکاری‌های دوجانبه بسیار قابل‌توجه و مهم است.»

قائم‌مقام وزیرخارجه هند بر ادامه روابط در تمامی زمینه‌ها تاکید کرد و درخصوص توسعه روابط اقتصادی و همکاری‌ها به‌ویژه در منطقه چابهار و حوزه نفت و گاز به بحث و تبادل‌نظر پرداخت.

از سوی دیگر قائم‌مقام وزارت‌خارجه هند با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امورخارجه ایران نیز دیدار کرد. طرفین در جریان برگزاری شانزدهمین دور مشورت‌های سیاسی فیمابین وزارت‌خارجه‌های دو کشور طیف گسترده‌ای از مسائل مورد علاقه دو کشور در عرصه‌های مختلف دوجانبه منطقه‌ای و بین‌المللی را مرور و نقشه راه روابط برای یک‌سال آتی را مرور کردند. دو کشور ضمن ابراز خرسندی از تاثیر مثبت استفاده از ارزهای ملی و افزایش چشمگیر حجم مبادلات ایران و هند ظرف یک‌سال اخیر بر لزوم گسترش بیش از پیش روابط به‌ویژه در عرصه‌های مهمی چون تجارت، حمل‌ونقل، علوم و فناوری، صنعت، ارتباطات بانکی و بیمه‌ای و سرمایه‌گذاری تاکید کردند. در این گفت‌وگوها، عراقچی بر لزوم حل‌وفصل مساله کشمیر از طریق گفت‌وگوی هند و پاکستان با تکیه بر شیوه‌های مسالمت‌آمیز و عادلانه تاکید کرده و با توجه به ارتباطات تاریخی مردم ایران با مسلمانان منطقه کشمیر ابراز امیدواری کرد حقوق مسلمانان این منطقه محترم شمرده شده و محدودیت‌های اعمالی رفع شود.