او اظهار کرد: راه برای کسانی که نظام، اسلام، قانون اساسی و ولایت فقیه را قبول دارند برای حضور در انتخابات باز است ولی ما حتما جلوی کسانی را که می‌خواهند با پول‌های کثیف وارد انتخابات شوند را می‌گیریم. آیت‌الله جنتی در بخش دیگری از سخنانش گفت که به مدیران فعلی امید ندارد. وی در ادامه از مذاکره با آمریکا انتقاد کرد.

دوران خوب و عجیب

آیت‌الله جنتی طی سخنانی در مراسم افتتاحیه هفتمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری (دوره پنجم) با بیان اینکه امسال سال فوق‌العاده‌ای است که با هیچ سالی قابل مقایسه نیست، گفت: در این سال پیروزی‌های زیادی نصیب انقلاب اسلامی شده و رخدادهای زیادی در آن به وقوع پیوسته است. به گزارش «ایسنا» رئیس مجلس خبرگان با بیان اینکه پولدارها و پولخوارها و غارتگرها در داخل و خارج تلاش می‌کنند تا مردم مستمند باشند و علیه نظام شورش کنند، تصریح کرد: دشمنان به دنبال این هستند که مردم به نظام آسیب بزنند و به‌عنوان عاملی در جهت تحقق اهداف دشمن مورد استفاده قرار گیرند، اما امسال سال رونق تولید است و ما باید نیازهای مردم را تامین کنیم ولی جای این سیاست در ایران امروز خالی است.

جنتی تاکید کرد: برخی نمی‌خواهند این امر تحقق یابد تا جایی که سال گذشته ۱۸میلیارد دلار به جیب دلالان ریخته شده است و اروپایی‌ها نیز وعده سر خرمن به ما می‌دهند و کمکی به ما نمی‌کنند.  الان هم آقایان به دنبال گدایی از فرانسه هستند و آنها هم دولت ما را سر کار می‌گذارند. به گزارش «ایرنا» وی با تاکید بر اینکه مسوولان باید برای این موضوع مهم تدبیری بیندیشند، افزود: دو هزار میلیارد نقدینگی در کشور یک آفت محسوب می‌شود، یک سیاست اقتصادی دقیق لازم است تا این نقدینگی به سمت تولید هدایت شود. رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اما مردم نباید بی‌تفاوت باشند و نباید اجازه دهیم که ناامید شوند.  مردم باید مطالبه‌گر باشند؛ چرا که اگر ایستادند و مطالبه‌گری کردند دیگران مجبور می‌شوند به حرفشان گوش دهند، هر چند که بی‌تعارف من به مدیران فعلی هیچ امیدی ندارم.  ما برای روزی کار می‌کنیم که اینها با مدیران جوان و انقلابی جایگزین شوند تا از این خفت و گرفتاری که دچارش شده‌ایم، رها شویم.

وی با تاکید بر اینکه هدف قرار دادن پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی سبب شد ترامپ در برابر ایران عقب‌نشینی کند، گفت: امروز دوران ما دوران خوب و عجیب و غریبی است.  امروز در یمن مردم ایستادگی کردند و با موشک تشکیلات آرامکو را هدف قرار دادند و این نتیجه ایستادگی است که قدرت لعنتی آل‌سعود را تضعیف کرده است.

انتقاد از مذاکره با آمریکا

به گزارش «ایرنا» رئیس مجلس خبرگان درادامه با انتقاد از کسانی که دم از مذاکره با آمریکا می‌زنند، گفت: برخی افراد سست‌عنصر در داخل به دنبال مذاکره با آمریکا هستند در حالی که تحریم‌های آمریکا و هم پیمانان او برای ما برکات زیادی داشته و باید قدر این فرصت را بدانیم و بدانیم که آمریکا از مذاکره با ما، تسلیم شدن ما را می‌خواهد و خواسته‌های آنان تمام شدنی نیست. شک نکنید اگر با دشمن مذاکره کنیم، از پیشرفت‌های موشکی تا حمایت از جریان مقاومت، تحت‌الشعاع قرار خواهد گرفت و این با روحیه عزت و مقاومت سازگاری ندارد.به گزارش «ایسنا» جنتی با تاکید بر اینکه در ایران هم برخی آدم‌های نادان و جاهل دنبال مذاکره با آمریکا هستند، گفت: در مذاکره ما برنده نیستیم، بلکه باید حرف‌شنوی آنان را بکنیم.  وی افزود: پس سخنان رهبری در این زمینه که در شرایط فعلی اهل مذاکره نیستیم نشان دهنده هدایت داهیانه و مقاومت کردن نظام جمهوری اسلامی است.

خط قرمز شورا در انتخابات

رئیس مجلس خبرگان با بیان اینکه ما باید قدر قدرت ایران را بدانیم، اظهار کرد: ما امسال انتخاباتی را داریم که سرنوشت مملکت را تعیین می‌کند.  پس نمایندگان خبرگان هم نباید نسبت به آن بی‌تفاوت باشند بلکه باید کمک کنند تا افراد خوبی وارد مجلس شوند و کار مردم را دنبال کنند و مشکلات‌شان را رفع سازند وگرنه همان می‌شود که الان می‌ببینم. جنتی با اشاره به خط قرمزهای شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها، تصریح کرد: یک عده با پول‌های کثیف می‌خواهند وارد مجلس شوند و این خط قرمز ما در شورای نگهبان است.  ما تحت تاثیر افکار جریان‌های سیاسی قرار نمی‌گیریم.  پس کسی انتظار نداشته باشد ما کسانی را به دلیل اینکه عده‌ای با آنها دشمن هستند ردشان کنیم یا کسانی را که عده‌ای با آنان دوست هستند، تایید کنیم. ما برای رضایت خداوند کار می‌کنیم، نه خوشامد افراد.  وی در ادامه تصریح کرد: مقاومت نه تنها در ایران بلکه در منطقه به ثمر نشسته است و نشانه آن قدرت مقاومت یمن در هدف قرار دادن تاسیسات نفتی آرامکو است. به گزارش خبرآنلاین، درجلسه روز گذشته حسن روحانی رئیس‌جمهوری که برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است، مهم‌ترین غایب بود.  صدرالساداتی که در هفته‌های گذشته برخی حواشی درباره او و برادرش مطرح شده بود نیز در این جلسه حضور نداشت.  صندلی مرحوم آیت‌الله هاشمی هم خالی بود و کسی روی این صندلی ننشست.