از سوی دیگر جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار تهیه گزارش جامعی از حوادث لردگان و قرائت آن در مجلس شدند. به گزارش «ایرنا» این درخواست در هیات رئیسه فراکسیون امید تصویب و نامه مرتبط با آن نوشته شده است. همزمان محمدعلی وکیلی نماینده تهران درگفت‌وگو با «ایلنا»، با اعلام خبر تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای بررسی اتفاقات رخ داده در روستای چنار محمودی در شهرستان لردگان گفت: اطلاعاتی دارم اما آ‌نها را حتما از طریق این کمیته به مجلس تقدیم می‌کنم. همچنین محمد خالدی سردشتی نماینده مردم لردگان در مجلس از تحقیق و تفحص از اتفاقات روستای چنار محمودی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، وی گفت: توقع من این است که هنوز اصل موضوع روستای چنارمحمودی لردگان مشخص نشده و آنچه می‌خواهیم این است که مردم آرامش خود را حفظ کنند و این مساله در چارچوب علوم پزشکی با توجه به شناختی که از حوزه علوم پزشکی کشور داریم طی شود.

ماجرای ابتلای تعدادی از مردم روستای چنارمحمودی در منطقه‌ای از استان چهارمحال و بختیاری به «ویروس اچ‌آی‌وی»، هفته گذشته با انتشار فیلمی درفضای مجازی آغاز شد. براساس گزارش‌ها مردم این منطقه به دنبال بروز شایعاتی مبنی بر اینکه این ویروس از طریق سرنگ آلوده به آنها منتقل شده است دست به اعتراض زده و حتی روز شنبه اقدام به آتش زدن اطراف دفتر امام‌جمعه لردگان و مرکز بهداشت این شهر کردند. آنها معتقدند بهورز خانه ‌بهداشت روستا با سرنگ آلوده اقدام به نمونه‌گیری قندخون کرده و از این طریق اهالی مبتلا به ایدز شده‌اند. به دنبال این شایعات بود که «ایسنا» به نقل از سایت نورنیوز، در خبری اعلام کرد: اخبار موثق دریافتی حاکی از آن است که بر اساس بررسی‌های پزشکی انجام شده، مجموع افراد آلوده به این ویروس ناشناخته ۲۲ نفر بوده و آلودگی تمامی ساکنان روستا واقعیت ندارد. به گزارش «ایسنا» دراین خبر همچنین اعلام شد که منشأ آلودگی افراد فوق کاملا مشخص است و هیچ ارتباطی به آزمایش‌های مربوط به دیابت و فشار خون و... ندارد و به دلیل رعایت اخلاق پزشکی امکان اعلام منشأ آلوده شدن مبتلایان به ویروس وجود نخواهد داشت. با این حال بهورز روستا هفته گذشته بازداشت شد. موضوعی که با واکنش وزیربهداشت مواجه شد و به شدت به آن اعتراض کرد. روز شنبه نیز سعید نمکی وزیر بهداشت یک بار دیگر اعلام کرد: سرنگ آلوده عامل شیوع HIV در لردگان نیست و قطعا با مستندات بسیار دقیق و کارشناسی که داریم باید بگوییم هرگز چنین اتفاقی رخ نداده است. پیش از این نیز وزارت بهداشت بارها ابتلای تعدادی از مردم این روستا به ویروس اچ‌آی‌وی با سرنگ آلوده را تکذیب کرده‌ است. در همین حال آن‌طور که محمدحسین قربانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درگفت‌وگویی از جزئیات این ماجرا اعلام کرده، ۲۶ نفر از اهالی این روستا به ایدز مبتلا شده‌اند که در میان آنها آزمایش یک نوزاد ۷ماهه نیز مثبت اعلام شده است. محمد نعیم امینی‌فرد، عضو کمیسیون بهداشت و درمان نیز دیروز درگفت‌وگویی با انتخاب دراین باره گفت: در روستای چنار محمودی، طبق تعاریف علمی با «شعله‌وری» یا میزانی خارج از حد انتظار از ابتلا به بیماری ایدز (HIV) مواجه شده‌ایم. آزمایش‌های ابتدایی انجام شده و میزانی بیشتر از حد استاندارد تایید شده است. در واقع، وزارت بهداشت و مرکز کنترل و پیشگیری بیماری این مساله را به‌صورت رسمی مورد تصدیق قرار داده‌اند.درهمین راستا روز گذشته علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرد. به گزارش «ایسنا» او با اشاره به برخی ناآرامی‌ها در منطقه در روزهای اخیر به‌ویژه در روز شنبه اظهار کرد: اعتراضات اجتماعی و این ناآرامی‌ها ارتباطی با موضوع نداشته و خود اهالی روستا این روزها با میل و رغبت شخصی در حال مراجعه به مساجد و پایگاه‌ها برای انجام تست و آزمایش‌های تشخیصی هستند. وی تاکید کرد: تیم‌های تخصصی و فوق تخصصی در سراسر این استان مطابق با پروتکل و استانداردها اقدام کرده و هیچ گونه انحرافی از پروتکل وجود نداشته است. رئیسی افزود: چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌هایی است که مانند سایر نقاط کشور و بر اساس پروتکل وزارت بهداشت برای شناسایی مبتلایان به اچ‌آی‌وی اقدام و روستای چنار‌محمودی از توابع شهرستان لردگان از جمله روستاهایی است که در سال گذشته نیز مواردی از بیماری در آن کشف و در ابتدای سال جاری نیز مبتلایانی شناسایی شده و تحت درمان قرار گرفتند.