بزرگداشت 13 آبان در سراسر ایران

راهپیمایان ١٣ آبان در خلال راهپیمایی خود طوماری چند متری را در اعلام انزجار خود از آمریکا امضا کردند. همچنین شرکت‌کنندگان در راهپیمایی ۱۳ آبان با در دست داشتن تصاویری بر نفی سازش با آمریکا تاکید کردند و همزمان با چهلمین سال روز ملی مبارزه با استکبار جهانی با سر دادن ندای «مرگ بر آمریکا» استکبارستیزی و انزجار خود از مستکبران را به نمایش گذاشتند.

در مراسمی که دیروز در تهران مقابل لانه جاسوسی آمریکا برگزار شد، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نقش آمریکا در ۶۰ کودتا و جنگ داخلی در کشورهای مختلف در ۱۰۰ سال گذشته گفت: ادامه فعالیت سفارت آمریکا به احتمال نزدیک به یقین سرنوشت انقلاب را مشابه ۶۰ کشور دیگر می‌کرد. به گزارش «ایسنا» امیر سرلشکر موسوی طی سخنانی در مراسم ۱۳ آبان با اشاره به اهمیت تسخیر لانه جاسوسی آمریکا اظهار کرد: این اقدام یکی از مهم‌ترین حرکت‌های خودجوش، در تاریخ انقلاب‌های اصیل و مردمی جهان است که ابهت پوشالی آمریکا را در هم شکست و خفت و زبونی این کشور را نشان داد. همچنین فریاد مظلومیت و آزادگی مردم مسلمان ایران را طنین‌انداز کرد.

امیر سرلشکر موسوی درادامه گفت: نظام سلطه برای ادامه استیلای شیطانی خود، تلاش می‌کند که گفتمان سازش را در قالب واژه‌های خاکستری به ملت آزاده و حق‌طلب ایران تحمیل کند اما با پایداری و ایستادگی ملت بزرگ ایران، امروز گفتمان مقاومت در سراسر منطقه گسترش یافته و به الگویی کارآمد در برابر نظام سلطه تبدیل شده است.فرمانده کل ارتش تاکید کرد: تغییر رفتار ایران از اردیبهشت ۹۸ و اتخاذ راهبرد مقاومت فعال باعث تغییر در محاسبات و رفتار نظام استکبار شده و عقلای آنها این پیام را درک کرده‌اند که دوران فشار با هزینه صفر به پایان‌ رسیده و ایران برای پاسخ به فشارها، امکانات، اراده و اجماع لازم را دارد. وی یادآور شد: انقلاب اسلامی یک چله‌ پرچالش اما پرافتخار را پشت سر گذاشته است و به‌صورت اعجاب‌آور و بی‌سابقه‌ای از مجموعه‌ای از موانع و دشواری‌ها و مشکلات، که هر نظامی را از پا درمی‌آورد، با وفاداری کامل به آرمان‌ها و ارزش‌ها و مقاومت، در برابر دشمنان با موفقیت عبور کرده و اینک وارد دومین گام برای ساخت تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی شده است.

قطعنامه مراسم ۱۳آبان

همچنین در قطعنامه ۶بندی که در پایان این مراسم قرائت شد، آمده است: راهبرد مقاومت فعال در برابر دسیسه‌های شیطانی ام‌الفساد قرن، آمریکای جهانخوار و هم‌پیمانان طاغوت اعظم را یک تکلیف دینی، آرمان تغییرناپذیر انقلاب اسلامی و رسالت انسانی خویش دانسته، هر نوع گفتمان تفرقه‌افکنانه و تحرکات کوته‌فکرانه دوقطبی‌سازی مذاکره و مقاومت در جامعه را شدیدا محکوم می‌نماییم. به گزارش «ایسنا» در ادامه این بیانیه آمده است: کماکان آمریکای در حال افول و فروپاشی را دشمن شماره یک بشریت و سردمداران جنایت‌پیشه نظام فرعونی حاکم بر آن و کشورهای اروپایی را غیرقابل اعتماد دانسته، پرهیز مطلق از دل بستن به دشمن، اعتماد عملی به جوانان مومن انقلابی و رونق واقعی تولید را کلید حل معضل بیکاری و مشکلات اقتصادی کشور و وظیفه ذاتی و انقلابی مسوولان اعلام می‌داریم.

تحریم مسیر پیروزمندانه‌ای نیست

حسن روحانی رئیس‌جمهور نیز در جلسه عصر یکشنبه هیات دولت، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن ۱۳ آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی اظهار کرد: در ۱۳ آبان ماه ۱۳۹۷ بود که آمریکا بدترین تحریم‌ها را در طول تاریخ به ملت ایران تحمیل کرد اما قطعا آمریکا در این توطئه هم شکست می‌خورد و اکنون آمریکایی‌ها به روشنی فهمیده‌اند که تحریم مسیر پیروزمندانه‌ای نیست. امیدواریم دانش‌آموزان، دانشجویان و سایر ملت با وحدت و همبستگی این مسیر پیروزمندانه را با قوت و قدرت ادامه دهند.

تردید صفوی درمورد کشته شدن البغدادی

سردار سرلشکر سید یحیی رحیم‌صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا نیز روزگذشته در سخنرانی مراسم ۱۳ آبان مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد با بیان اینکه آمریکایی‌ها نتوانستند بشار اسد، دولت سوریه و عراق را سرنگون کنند، اظهار کرد: ائتلاف ایران، سوریه، عراق و حزب‌الله لبنان با پیشنهاد ایران تشکیل شد. به گزارش خبرآنلاین، وی با اشاره به اینکه در سال ۲۰۱۶ داعش شکست خورد، افزود: در این جریان دیدیم که آمریکایی‌ها شکست خوردند و حکومت عراق و سوریه باقی ماند. دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا ادامه داد: باور نکنید که ابوبکر البغدادی کشته شده است، چرا که نه سازمان ملل، نه مقامات آمریکایی این مساله را پذیرفته‌اند و آن را دروغ بزرگ ترامپ می‌دانند.

وی با بیان اینکه هیچ شواهدی درخصوص کشته شدن ابوبکر البغدادی در دست نیست، اظهار کرد: یکی از دلایل به راه‌اندازی گروه‌های تروریستی توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی تامین امنیت و ادامه بقا برای این رژیم ظالم است، که در این صورت هم مسلمانان با پول خود کشته می‌شوند و هم زیر ساخت‌‎های کشورهای اسلامی از بین خواهد رفت. دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در ادامه سخنانش گفت: تمدن نوین اسلامی به پیشوایی مقام معظم رهبری در ۵۰ سال آینده قدرت جهان اسلام را تشکیل خواهد داد و این قدرت قطعا آمریکا را نابود خواهد کرد. همچنین به گزارش خبرگزاری فارس، دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به تلاش آمریکا در تغییر چهره راهبردی جهان و منطقه گفت: آمریکا توانایی تغییر چهره راهبردی منطقه و جهان را به‌نفع خودش ندارد و تمامی تحولات چین، روسیه و هند به ضرر آمریکایی‌ها در حال رقم خوردن است.

عملکرد موفق دولت درشوک تحریم‌ها

سیدمحمود علوی،‌ وزیر اطلاعات نیز روز گذشته در جمع راهپیمایان ۱۳ آبان در زنجان گفت: دشمن فکر می‌کرد قیمت ارز در نتیجه تحریم به ۴۰ هزار، ۵۰ هزار و ۱۰۰ هزار تومان می‌رسد؛ اما روز به روز با تدابیر دولت نرخ ارز کاهش می‌یابد. به گزارش خبرآنلاین، وزیر اطلاعات گفت: با تدابیر سنجیده و تحت حمایت حکیمانه رهبر معظم انقلاب دولت موفق شد شوک‌هایی را که تحریم‌ها به اقتصاد کشور وارد کرده بود، مهار کند.  علوی گفت: در شرایطی که آمریکا فکر می‌کرد در ایران وضعیتی می‌شود که دولت نتواند حقوق کارکنانش را هم بدهد، امروز نه تنها دولت حقوق کارکنان را می‌دهد، بلکه در این شرایط ۵۲ هزار میلیارد تومان یارانه را هم پرداخت می‌کند و این یعنی تحریم‌های آمریکا تاثیر تعیین‌کننده‌ای در سرنوشت ملت ایران نگذاشته است. وی افزود: دیدیم که دشمن چگونه بر طبل جنگ می‌کوبید و گزینه حمله نظامی را اعلام می‌کرد؛ اما وقتی پهپاد آنها به وسیله سپاه پاسداران انقلاب سرنگون شد، ناوشان از خلیج‌فارس به عمق اقیانوس هند عقب‌نشینی کرد.

۴۰ سال دوم زمان شکست آمریکایی‌ها

همچنین سردار پاسدار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درمراسم ۱۳ آبان‌ماه در جمع شرکت‌کنندگان در راهپیمایی در چهارمحال‌و بختیاری اظهار کرد: امروز به برکت مقاومت ایران، الهام بخشی انقلاب در ایران و هدایت عمومی مقام معظم رهبری، آمریکایی‌ها به مرحله‌ای رسیده‌اند که نقاب از صورت برداشته و با صراحت نیات خود را بیان می‌کنند. سردار شریف گفت: آمریکایی‌ها در طول ۴۰ سال هر چه در دست داشتند علیه مردم ما انجام دادند؛ به‌طوری‌که با صراحت بیان می‌کنم که آمریکایی‌ها بیش از این، چیزی برای مبارزه با مردم و انقلاب ندارند؛ گرچه تمام دارایی‌های کشور در اختیار آمریکایی‌ها بود که مردم ثروت عظیم را از دست آمریکایی‌ها درآوردند.

به گزارش انتخاب، وی اضافه کرد: امروز ملت ما با سربلندی و افتخار می‌تواند کشور را در تمام حوزه‌ها خود به تنهایی اداره کند، بدانید که ۴۰ سال دوم انقلاب اسلامی زمان شکست دادن آمریکایی‌ها و حامیان آنها در منطقه است؛ زیرا ۴۰ سال مقاومت کردیم تا بتوانیم بنیان‌های کشور را استحکام بخشیم و در صنعت دفاعی و نظامی به خودکفایی برسیم. وی افزود: وزیر امور خارجه آمریکا دو ساعت برای صحبت با خبرنگار فراری وقت می‌گذارد که از این کار قصد دارد اقدامی را که رضاشاه در آن زمان نتوانست علیه زنان کشور را انجام دهد، رواج دهد و آن ترویج بی‌حجابی است؛ در صورتی که یکی از بزرگ‌ترین افتخارات نظام، بالابردن ارزش زن در کشور بوده که این امر یکی از دستاوردهای انقلاب است.

 

08-01
عکس: ایسنا