وی ادامه داد: در حال‌حاضر یکی از اقدامات جدی دشمن، شبکه‌سازی در حوزه سیاسی و نفوذ در بدنه نظام است، از این‌رو شورای نگهبان مسوول جلوگیری از ورود شبکه نفوذ به درون نظام است.

لزوم احراز صلاحیت

همچنین سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات طی سخنانی در همایش هیات‌های نظارت سراسر کشور در مشهد گفت: دستگاه‌های امنیتی از جمله واجا باید شرایطی را فراهم کنند که فضای امنی برای برگزاری انتخابات فراهم باشد. به گزارش «ایسنا» وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بررسی صلاحیت کاندیداها گفت: مساله بررسی صلاحیت‌ها یک شمشیر دو لبه است، چون از یک‌سو حق عامه مردم مطرح است و از سوی دیگر، آبروی افراد در میان است؛ هر دوی این حقوق، حق‌الناس است و باید دقت لازم در تحقق این حقوق، صورت گیرد. علوی همچنین اظهار کرد: وقتی احراز اهلیت و صلاحیت انجام شد، امکان شرکت فرد در رقابتی که دسترسی به نمایندگی مجلس برای او فراهم می‌شود، وجود دارد لذا احراز صلاحیت باید باشد، چون بحث حق ۸۰ و اندی میلیون نفر از مردم ایران است.

اطمینان نسبت به روند برگزاری الکترونیک انتخابات

عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور نیز در همایش سراسری هیات‌های نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس درخصوص الکترونیکی برگزار شدن انتخابات مجلس گفت: شورای نگهبان باید نرم‌افزارها و مسائل فنی ما را در جلسات کارشناسی بررسی کند، اگر به توافق مشترک رسیدیم، اجرا می‌کنیم، امیدواریم به توافق برسیم چون این مساله تایید و تجربه شده و نسبت به روند آن اطمینان داریم. به گزارش «ایسنا» وی روز پنج‌شنبه درحاشیه این همایش در جمع خبرنگاران، اضافه کرد: برای کشور ما بد است نتوانیم در انتخابات مهمی مانند شوراها بخشی را به‌صورت الکترونیک انجام دهیم. تلاش کردیم رضایت دوستان را در حوزه‌های کارشناسی جلب کنیم، صحبت‌ها ادامه دارد، ان‌شاءالله به نتیجه خواهیم رسید. وزیرکشوردرادامه اظهار کرد: ما ۴۵ یا ۵۰ فرماندار داریم که سرپرست هستند و به سرپرست نمی‌توان برای انتخابات حکم داد و اینها باید تعیین تکلیف شوند. همچنین به گزارش «ایرنا» وی گفت: هر اعمال نظر شخصی، گروهی و قشری در اجرا و نظارت بر انتخابات وارد شود نابخشودنی است و اگر از طرف دیگران باشد و ما سهل‌انگاری کنیم بازهم به همان صورت است.

تاکیدکدخدایی بر عدم اختلاف با رئیس‌جمهور

همچنین عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در حاشیه این همایش گفت: قطعا با رئیس‌جمهور و مقامات کشوری اختلافی نداریم، هر نهاد و دستگاهی وظایف قانونی دارد که پافشاری ما بر انجام وظایف قانونی هر نهاد و دستگاهی است. به گزارش «ایرنا» سخنگوی شورای‌نگهبان گفت: افترا و هجمه با نقد فرق دارد و این خوب نیست که می‌گویند شورای‌نگهبان انتقادپذیر نیست، شورای نگهبان انتقادپذیر است اما در برابر حرف حساب، نه در برابر حرف‌های ناحساب، ما در برابر حرف‌های ناحساب ناشنوا هستیم.