حمید گودرزی وکیل‌مدافع محمدعلی نجفی روز گذشته با اعلام احراز دوباره «قتل عمد» ازسوی دادگاه برای محمدعلی نجفی از اعلام صدور حکم پرونده موکلش خبر داد و گفت: در سامانه ثنا دیدم دادگاه قتل عمد را احراز کرده و در این خصوص حکم موکلم صادر شده است.

به گزارش «ایسنا» وی با بیان اینکه حکم پرونده موکلم صادر شده، ولی هنوز به ما ابلاغ نشده است، از میزان محکومیت حبس موکلش اظهار بی‌اطلاعی کرد.گودرزی درگفت‌وگو با «ایلنا» نیز با اشاره به رای صادر شده علیه موکلش گفت: این رای قطعی نیست و قابل‌اعتراض است. ما قطعا باتوجه به آنچه که در سامانه ثنا نوشته شده و قتل را عمد دانسته، اعتراض‌مان را به دیوان عالی کشور خواهیم کرد. وکیل مدافع نجفی درگفت‌وگو با فارس هم گفت: آنچه در سامانه اعلام شده است رای دادگاه به محکومیت قتل عمد است اما اینکه محکومیت نجفی چند سال است هنوز ابلاغ رسمی نشده است.  درهمین حال برخی رسانه‌ها مدعی شده‌اند که نجفی به ۷سال ونیم حبس محکوم شده است که ۶ سال آن قابل اجرا است. این درحالی است که وکیل‌مدافع نجفی درگفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرده است که شایعه ۶ سال زندان برای ایشان صحت ندارد.

بررسی مجدد پرونده محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران، از روز۶ آذرماه سال جاری آغاز شد و او در دو جلسه دادگاه که دومین جلسه آن نهم آذرماه در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی برگزار شد، یک باردیگربه روایت ماجراهای روز۷ خرداد ماه سال جاری پرداخت تا به گفته‌اش معمای قتل غیرعمد همسردومش راحل کند. هفتم خردادماه سال‌جاری جسد میترا استاد همسر دوم محمدعلی‌نجفی شهردار پیشین تهران در برج آرمیتای سعادت‌آباد پیدا شد وبه دنبال آن نجفی عصر همان روز در مرکز پلیس آگاهی شاپور خود را تسلیم ماموران پلیس و به قتل همسر خود اعتراف کرد. پس از آن سه جلسه رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی‌کشکولی برگزار شد.

در ادامه هرچند حکم اشد که «قصاص» است از سوی دادگاه صادر شد، اما درنهایت پس از اعلام رضایت خانواده میترا استاد و بخشش آنها، حکم شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران مبنی بر محکومیت محمدعلی نجفی شهردار پیشین تهران به قصاص نفس به‌اتهام قتل همسر دومش، از سوی دیوان‌عالی کشور نقض شد. پس از آن پرونده مجددا در دستور کار قرار گرفت و کارشناسان پزشکی قانونی و اسلحه یک‌بار دیگر با حضور نجفی صحنه جرم را بررسی کردند و نظرات کارشناسی خود را به دادگاه اعلام کردند. از همین‌رو روز۶ آذرماه محمد‌علی نجفی یک‌بار دیگر در جایگاه متهم درجلسات دادگاه حضور پیدا کرد تا تکلیف مدت زمانی که باید به جرم قتل همسر دومش در زندان سپری کند، مشخص شود.

در این دو جلسه دادگاه که در دو روز ۶ و ۹ آذر برای بررسی جنبه عمومی قتل برگزار شد، اظهارات کارشناسان اسلحه‌شناسی و پزشکی قانونی به همراه آخرین دفاعیات متهم و وکلای او همچنین شاهدان و مطلعان پرونده اخذ شد. همچنین دراین جلسات به‌رغم توضیحات محمدعلی نجفی و وکلای او، طبق نظر رئیس دادگاه و کارشناسان اسلحه‌شناسی ادعای کمانه کردن گلوله منتفی شد ودرنهایت نماینده دادستانی، خواستار اشد مجازات برای محمد‌علی نجفی شد. پس از ختم دور دوم دادرسی، قاضی کشکولی اعلام کرد ظرف یک هفته، رای نهایی صادر و اعلام خواهد شد و روزگذشته پس از گذشت ۱۰روز رای صادر شد.