«شورای نگهبان نیز براساس قانون و در فرصت مقرر به شکایت داوطلبان رسیدگی خواهد کرد.»سخنگوی شورای نگهبان همچنین دیروز در گفت‌و‌گویی با بخش‌ خبری ساعت ۱۴ سیما در توصیه‌ای به نامزدهای انتخابات مجلس گفت: رعایت قانون و توجه به شرایط قانونی که ذکر شده است، باید مورد توجه کاندیداهای نمایندگی مجلس قرار گیرد. او افزود: طبیعتا اگر کسی اعتراضی دارد باید اعتراض خود را در مراحلی که در قانون پیش‌بینی شده در زمان مقرر ارائه کند. کدخدایی گفت: هم هیات‌های نظارت شورای نگهبان و هم ما در هیات مرکزی و شورای نگهبان آماده هستیم که اگر کسی اعتراض یا شکایتی دارد قطعا آن را بررسی کنیم که اگر اعتراضی نسبت به نظر هیات‌های اجرایی یا هیات‌های استانی ما است طبیعتا اینها با دقت رسیدگی می‌شود.

انجام استعلام‌ هویتی نامزدهای انتخابات

خبر انتخاباتی دیگر آنکه دیروز سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: استعلام‌های هویتی تمام نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری روز پنج‌شنبه گذشته انجام و به شورای نگهبان و ستاد انتخابات کشور اعلام شده است. سیف‌الله ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار «ایرنا» افزود: احراز هویت شامل استعلام هویتی، تغییرات هویتی و وضعیت تابعیت نامزدهای انتخابات است.

احراز هویت رای‌دهندگان به‌صورت الکترونیکی

همچنین روز گذشته سیداسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور از احراز هویت همه رای‌دهندگان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به‌صورت الکترونیکی خبر داد و به خبرگزاری صدا و سیما گفت: در این دوره از انتخابات هر کدام از افرادی که برای رای دادن به شعب اخذ رای مراجعه می‌کنند، داشتن کد ملی و شناسنامه آنها کفایت می‌کند و ما از بانک اطلاعاتی سازمان ثبت احوال کشور اطلاعات سجلی آنها را استعلام می‌کنیم. موسوی افزود: درباره رای‌گیری الکترونیکی هم این آمادگی وجود دارد و ما هم اکنون ۳۴ هزار صندوق رای الکترونیک داریم که می‌توانیم در شعب اخذ رای سراسر کشور این کار را انجام دهیم.

انصرافی‌های مازندران

در خبری دیگر، حسین حسن‌نژاد رئیس ستاد یازدهمین دوره انتخابات مجلس در مازندران گفت که تاکنون ۲۶ داوطلب نامزدی نمایندگی مجلس در این استان از ادامه حضور در ماراتن رقابت انتخاباتی انصراف داده‌اند و در حال حاضر ۳۹۳ داوطلب همچنان در گردونه انتخابات حضور دارند. رئیس ستاد انتخابات مازندران همچنین اعلام کرد: حدود نیمی از داوطلبان نامزدی نمایندگی مجلس در این استان از کارکنان دولت هستند.